Guru českého marketingu Josef Havelka končí ve vedení české Contagious, bude nezávislým konzultantem.
Po více než pěti letech odchází Josef Havelka z vedení české a slovenské Contagious, kde působil od října 2018. „Nechávám Contagious ve schopných rukou Míly Knepra a vydávám se vstříc novým dobrodružstvím jako ‚independent management consultant‘,“ uvedl mimo jiné na svém LinkedIn Havelka. Míla Knepr je partnerem Contagious od roku 2019.
Havelka, přezdívaný guru českého marketingu, začínal ve Frankfurtu. Přes komiksové knihkupectví a produkci vysílání z tamní burzy se dostal k práci v reklamě pro místní pobočku Leo Burnett. V roce 1991 už zakládal pražskou odnož agentury a k jejímu vedení v roce 2000 přibral i řízení regionu střední a východní Evropy. Postupně pak pracoval pro Ogilvy, Zoot nebo Českou spořitelnu.
Před dvěma lety vydal knihu s provokativním názvem odkazujícím na spisovatele Ludvíka Vaculíka „Reklama: Umění hovna“. Na jejích stránkách marketing zkoumá prostřednictvím esejí, postřehů i provokací ze sloupků, které mezi lety 1996 a 2020 napsal pro časopisy Strategie a Marketing & Media. Poslední dva roky pak byl také členem hlavní poroty soutěže MAM Agentura roku.