Šéfem strategie pro region střední a východní Evropy v Publicis Groupe se stal Fola Williams, jako seniorní brand stratég nastupuje Madhura Mukherjee.
Česká pobočka komunikační skupiny Publicis Groupe významně posílila svůj tým stratégů. První novou tváří je zkušený britský stratég Fola Williams, který nastoupil na nově vytvořenou regionální pozici „chief strategy officer“ pro CEE. Do Publicisu přešel z francouzské pobočky agentury Wavemaker, kde působil posledních šest let. Druhou posilou je strategická plánovačka Madhura Mukherjee, která přichází z indické Ogilvy. Dvojice přináší do týmu stratégů Publicis Groupe globální expertízu a kulturní diverzitu.
Fola Williams bude mít v Praze na starost jak celkové zvýšení úrovně strategických kompetencí skupiny v zemích střední a východní Evropy, tak i podporu stratégů a media plannerů přímo na českém trhu. Část svých kapacit bude věnovat i projektům pro tuzemské klienty Publicis Groupe.
Fola má více než 25 let zkušeností s tvorbou integrovaných na datech založených růstových strategií pro velké globální značky i start-upy. Jeho expertíza zahrnuje oblasti brandingu, contentu, mediálního plánování, digitálního marketingu, CRM, sociálních sítí, inovací i dat a analytiky. Během kariéry prošel agenturami CIA Medianetwork, Carat, Digitas nebo M&C Saatchi ve Velké Británii a Francii. Podílel se na regionálních i globálních komunikačních strategiích pro značky, jako jsou Netflix, Betclic, Sony Playstation, Nike, Virgin Media, Heineken, Havana Club a Universal Music. Do Prahy přichází z francouzské pobočky mediální agentury Wavemaker (WPP), kde posledních šest let působil jako šéf strategie. Vedl zde mimo jiné globální strategii společností AXA, Citroën, Total a LVMH.
„Práci v české Publicis Groupe jsem si vybral kvůli jedinečné příležitosti realizovat zde více integrovaný přístup k plánování, ve kterém mohu uplatnit své zkušenosti napříč všemi hlavními komunikačními disciplínami. Český trh je sice menší než země, kde jsem dosud působil, ale kolegové, které jsem zde poznal, jsou vzdělaní, mají nekonvenční myšlení a jsou působivě otevření,“ uvedl Williams.
Druhou novou tváří Publicis Groupe je Madhura Mukherjee, která do Česka přichází z Indie, kde působila na seniorních pozicích tamních Ogilvy, VMLY&R, Publicis India či Havas. Během více než deseti let získala praxi se značkami z oblasti módy, kosmetiky, FMCG, technologií, financí, vzdělávání, zdravotnictví a zábavy. Významně se podílela na řadě oceněných kampaní a formování strategií globálních značek jako Unilever, Reckitt Benckiser, Lakmé nebo Lenovo.
V Publicis Groupe nastoupila Madhura do strategického oddělení vedeného Tomášem Preňkem. To zajišťuje strategické plánování primárně pro její komunikační agentury Saatchi & Saatchi, Leo Burnett a MSL. Jako senior brand stratég se bude v rámci týmu věnovat hlavně mezinárodním klientům skupiny, jako jsou Pilsner Urquell, PMI nebo Garnier.
„Na české Publicis Groupe mě zaujala její orientace na inovace, která koresponduje s mojí vizí propojení kreativity a technologií. Ráda se učím, poznávám nové kultury a v rámci kreativního procesu věřím ve spolupráci lidí z různorodého prostředí. Baví mě být lepidlem, které lidi spojuje, pomáhat jim zazářit a vytvářet nové věci,“ svěřuje se Madhura Mukherjee.
Tomáš Preněk, který už třetím rokem řídí strategický tým Publicis Groupe, k posilám uvádí: „Fola s Madhurou přinášejí do Publicis Groupe globální expertízu a roky zkušeností z komunikačně vyspělých a velmi zajímavých trhů. Jejich know-how může významně obohatit celý lokální trh. A personální posílení nebude letos jedinou významnou novinkou našeho strategické oddělení. V příštích měsících chceme jeho fungování ještě více přiblížit modelu Power of One a nabídnout klientům v oblasti strategie integrované služby napříč všemi expertízami naší skupiny.“