Vedení Newton Media, české firmy působící na poli media inteligence služeb, se ujala Jana Baráková. Přichází po téměř deseti letech působení ve společnosti Microsoft a na pozici CEO střídá Věru Lhotskou.
Jana Baráková, která působila mimo jiné jako „enterprise channel manager“ v Microsoftu či na manažerských pozicích v americké společnosti Cisco v regionu CEE a ve Švýcarsku, se ujala vedení od ledna 2024 a zkušenosti nabité prací pro nadnárodní technologické giganty chce nyní maximálně zúročit v Newtonu. Důraz bude klást nejen na zavádění inovací, ale rovněž chce výrazně posílit mezinárodní působení společnosti a synergie jejích zahraničních poboček. „Newton Media vnímám jako tradiční a léty prověřenou značku s vysokým puncem kvality a obřím technologickým potenciálem,“ vysvětluje Baráková, proč se rozhodla spojit další část své kariéry s Newton Media.
„V centru pozornosti pro mě stojí vždy klient. Za naší klíčovou přidanou hodnotu, kterou mu chci nabídnout, je především usnadnění orientace ve stále narůstajícím množství dat a informací,“ zdůrazňuje Baráková s tím, že její hlavní ambicí je posunout produkty a služby od monitoringu a reportingu více směrem k poskytnutí kvalitního insightu. Právě s tímto cílem chce Baráková postupně zavádět řadu technologických inovací do stěžejního produktu firmy – platformy NewtonOne. Začít chce již na jaře, kdy plánuje umožnit uživatelům analyzovat velká data s pomocí nástrojů umělé inteligence.
Výrazně rozšířit chce také množství monitorovaných zdrojů – ať už obohacením o mezinárodní data, ale i o nové typy médií či o distribuční kanály, které prozatím nikdo nezpracovává. Od jednotlivých novinek si slibuje okamžité zvýšení atraktivity platformy nejen pro stávající uživatele, ale i pro nové klienty například z řad malých a středních podniků.
„Hned po prvních rozhovorech s Janou mi bylo jasné, že na budoucnost Newton Media a její potenciál a rozvoj máme velice podobný pohled. Naší společnou vizí je technologická firma s globální působností, v jejímž jádru stojí lidé, kteří detailně rozumí světu médií a informací,“ vysvětluje majitel Newton Media Petr Herian, co jej vedlo ke jmenování Barákové. V Newton Media bude Herian působit již jen jako konzultant a primární pozornost hodlá věnovat rozvoji Newton Technologies, jejímž klíčovým produktem je unikátní speech-to-text aplikace Beey.