O tom, jak si vede české PR ve srovnání se světem, zda je marketing všude stejný nebo jak těžké je založit nový obor na univerzitě, hovořila pedagožka a vědkyně Denisa Hejlová v rozhovoru v posledním čísle MAM 9/2024.
Po letech působení coby vedoucí katedry marketingové komunikace a PR na Fakultě sociálních věd UK začala Denisa Hejlová pracovat v Centru pro strategickou komunikaci, které nyní vede. „Sice mám stále svou kancelář na stejném místě, ale nyní se více soustřeďuji na výzkumnou práci,“ vysvětluje důvod změny.
V roce 2020 založila na fakultě magisterský obor Strategická komunikace a přesvědčit kolegy o tom, že by měl být tento obor součástí výuky na vysoké škole bylo podle ní velmi obtížné. Brzy ale přišel covid, a všem bylo jasné, proč je strategická komunikace důležitá. „Právě tehdy občané začali intenzivněji vnímat, jak komplikované jsou informační toky v postinformační společnosti,“ říká.
Období covidu katedra dle jejích slov zvládla hladce. „Rychle jsme se adaptovali na nejnovější technologie. Od té doby jsem se ale s velkou radostí vrátila k ústnímu zkoušení,“ prohlašuje. Proč je v jednotlivých státech marketing odlišný nebo zda Denisa Hejlová plánuje další odborné publikace z oboru, se dočtete v kompletním rozhovoru pouze zde.