Reklama
Megaboard

Brněnská Aetna buduje AI oddělení a posílila tým

Řady strategicko-kreativní agentury Aetna rozšířili Linda Dufková, Patrick Neumann, David Kaválek či Martin Pleyer. AI oddělení má pomoci více sjednotit jednotlivé týmy.

Do nového roku vstoupila brněnská strategicko-kreativní agentura Aetna výrazně personálně posílená. V loňském roce, kdy její vedení převzal jako CEO Jakub Žirovnický, agentura vyztužila online kreativu, založila a dál rozvíjí AI oddělení a čím dál víc pracuje na zadáních, která propojují marketingovou komunikaci a HR.

„Budování AI oddělení pro nás není jen přihlášení se k módní vlně, ale součást dalšího sjednocování jednotlivých částí agentury. Hlavně ty velké naráží na to, že zadání dominantně zpracovává jedna část firmy a už nemusí dobře propadnout do jiné,“ říká Žirovnický a pokračuje: „My se v posledních měsících snažíme dělat všechno proto, aby na každém zadání ukázaly všechno, co umí, naše různé týmy – aby se nad kampaněmi přemýšlelo ještě komplexněji, za využití digital a mobile first přístupu. A aby tak zákazník získal opravdu celistvou službu a práci na brandu. Byť to třeba znamená, že některé zakázky nemůžeme přijmout.“

Žirovnický do role CEO přešel z pozice šéfa digitálního oddělení, které po něm převzala Linda Dufková. Ta předchozích pět let pracovala v brněnském Centru bydlení a designu a poslední dva roky vedla tamější marketingové oddělení. To zastřešovalo projekty Centrum bydlení a designu – Kaštanová v Brně a Křižíkova v Praze, Keraservis, LuxferyMania, MeetingPointBrno a DEHO. Dufková se také starala o marketingovou podporu developerského a investičního projektu Novira Estate. Specialistka na digitální marketing vystudovala Design informačních služeb na FF MUNI, kde se zaměřovala na UX a využití eye trackingu. „Baví mě weby, online a data, která nelžou a ukazují, kam dál se můžeme posunout,“ říká o sobě.

Další výraznou posilou Aetny je Patrick Neumann, který zastává pozici „creative (video) makera“. Už od střední školy se věnuje módní fotografii, dlouhou dobu byl fotografem pražského Fashion Weeku. Postupem času se posunul k videu, kterému se věnuje naplno dodnes. Dřív působil v Media Age, kde stál za fungováním foto + video divize. V Aetně dostává prostor víc se zaměřovat na tvorbu nápadů a celkových strategií. „Chci, aby naše reklamní tvorba byla vizuálně i obsahově srovnatelná s tou filmovou,“ zdůrazňuje Neumann.

Tým „idea makerů“ v Aetně nově doplnil také David Kaválek, který přišel po třech letech strávených v Business Factory. Tam se primárně staral o kreativní komunikaci klientů na sociálních sítích a podílel se na akvizici nových klientů. V poslední době mluvil za značky Aquapalace Praha, Krups, Boehringer Ingelheim, Sencor a Exim Tours.

Nováčky agentura představuje také na accountských pozicích, kam přichází úspěšní absolventi programu stáží: Martin Pleyer vystudoval podnikovou ekonomiku a management se specializací na marketing a přitom se věnoval hlavně customer experience a zákaznicky orientovanému přístupu. Jan Láznický aktuálně studuje Provozně-ekonomickou fakultu Mendelovy univerzity a v Aetně se stará o další důležitou aktivitu: rozvoj nově vybudovaného AI oddělení a implementaci jeho výstupů do veškeré práce agentury.

„Umělá inteligence nám v marketingu a kreativě nabízí neuvěřitelné možnosti a my je chceme ve prospěch našich klientů co nejvíc využívat. V běhu každodenních úkolů je ale těžké, aby trendy a novinky sledovali všichni naši zaměstnanci, proto jich máme několik speciálně vyčleněných,“ vysvětluje Jakub Žirovnický. Na vizuálech generovaných AI tak bude stát mimo jiné kampaň, kterou letos pošle do světa technologický gigant Aricoma nebo brněnská Galerie Vaňkovka. Aetna už je loni využila při práci pro brněnský Honeywell nebo otrokovický Continental Barum.

Hladší spolupráci týmů v brněnské agentuře má nově na starost „traffic“ manažerka Zuzana Kouřilová Fialová. Podle Jakuba Žirovnického se také s ohledem na ekonomickou situaci projevil posun v zadáních, jaká klienti mají. „Minulý rok byl pro firmy velmi složitý, leckde se ustupovalo z marketingových cílů. Co ale roste, je množství komunikačních projektů orientovaných na HR. Sledujeme, že když někde dlouhodobě nestíhají budovat značku, dohání je to při náboru lidí, protože uchazeči neví, jaká firma je a co zosobňuje,“ vystihuje Žirovnický trend, na kterém se pravděpodobně nic nezmění ani v letošním roce.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále