Reklama
Megaboard

Návrat do Česka po 10 letech. Brand, marketing a komunikaci v Uniqa vede Jakub Drobec

Podílel se na Big Tech a mezinárodních projektech ve společnostech Generali Germany, Google EMEA a Amazon Germany. Nyní se Jakub Drobec rozhodl vrátit po deseti letech domů a podpořit rozvoj české a slovenské Uniqa, kde je nově zodpovědný za brand, marketing a komunikaci.

Značka Uniqa je dlouhodobě postavená na důvěře, silném mezinárodním zázemí a na jistotě kvality. V úsilí přinášet svým klientům lepší život se společnost snaží důsledněji reflektovat potřeby a zájmy dnešních klientů. Důkazem je například silná podpora tématu duševního zdraví nebo krytí proti kybernetickým útokům.

„Kultura UNIQA mi byla od prvního momentu blízká, protože není o velkých deklaracích, ale spíše o aktivní transformaci nejen vlastní firmy, ale i celého finančního trhu. Krásným příkladem je složení našeho představenstva, kde máme tři ženy, čtyři muže a celkově čtyři národnosti. Tento mix obchodních zkušeností a pohledů poskytuje důležitou diverzitu názorů, kterou jsem zatím na pojistném trhu neviděl a která posouvá celou společnost vpřed,“ komentuje svůj nástup Jakub Drobec.

Uniqa je nyní po fúzi se společností AXA (2021) silnou česko-slovenskou skupinou. Vedle pojištění poskytuje zákazníkům už komplexní finanční služby, včetně spoření na penzi a investic. „Už dnes pracujeme na tom, aby značka Uniqa byla natolik silná, že klient nebude mít potřebu řešit své finanční záležitosti jinde. Vím, že značku nelze rozvíjet jen přes média a kampaně. Proto od prvního dne pracuji s celým týmem na silné integraci s kolegy z tvorby produktu, z distribuce a z řízení klientské zkušenosti napříč všemi brand touchpoints,“ vysvětluje nový ředitel pro značku, marketing a komunikaci.

Jakub Drobec realizoval své marketingové a komunikační vize po celém světě – od kódování webových stránek pro zahraniční společnosti v 90. letech až po natáčení reklam v JAR s hollywoodským režisérem. Jak sám říká, „žádný projekt pro mě není příliš malý nebo příliš velký“. Od roku 2007 pracoval exkluzivně pro firmy z žebříčku Fortune Grobal 500 v oblasti finančních služeb a velkých technologií.

Během svého působení v pojišťovně Generali (2013-2019) vedl marketingové týmy a týmy přímého prodeje ve třech zemích (Slovensko, Turecko, Německo) a transformoval tyto organizace na štíhlé zákaznicky orientované entity s mimořádnou efektivitou s maximalizací dopadu na výsledek podnikání. Za zmínku stojí jeho strategická změna pozice a sloučení osmi různých společností ve skupině Generali Německo. To vyústilo do nejrychleji rostoucí značky v kategorii německých pojišťoven s nejvyšší efektivitou mediálních investic.

Od roku 2018 přesunul své zaměření na mediální a strategické poradenství v centrále Google EMEA a poté v německém Amazonu, kde vytvářel mediální a kreativní strategii pro špičkové zákazníky, jakými jsou například Mastercard, Allianz, McDonalds, VW Group a další. Cílem bylo zefektivnění jejich marketingových aktivit a maximalizace strategických růstových ambicí.

„Je fascinující porovnávat zkušenosti ze zemí, jako jsou Česko, Slovensko, Irsko, Turecko nebo Německo. Co je ale můj úplně klíčový poznatek: i přesto, že každý z těch trhů je kulturně úplně odlišný, zákazníci všude očekávají od finančních služeb v zásadě to samé,“ uzavírá Jakub Drobec a dodává: „Je úžasné být zase nazpět doma! Nikdy jsem neztratil kontakt se Slovenskem ani s Českem, ale je skvělé tu zase být a mít možnost podpořit rozvoj našich domácích ekonomik.“

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-01

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

2025
Téma Ročenky 2024
letaky
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále