V čele agentury Annu Dzurjaníkovou nahradí Jakub Mazán, který Zaraguzu propojí s týmem agentury 4.0, již vedl dosud.
V čele slovenské agentury Zaraguza po třech letech končí její šéfka Anna Dzurjaníková a na její místo přichází Jakub Mazán. Ten od června 2021 řídil agenturu 4.0 a jako podmínku si dal, že pod křídla Zaraguzy přivede svůj tamní tým.
„Dostal jsem nabídku, která se neodmítá,“ uvedl Mazán, kterého tak čeká nejen převzetí řízení jedné z největších slovenských agentur (podle žebříčku asociace KRAS dle hrubých příjmů je osmá největší), ale také zvládnutí fúze.
Mazán kariéru začínal po stážích v MUW Digital a Vaculik Advertising v roce 2013 jako copywriter v Daren&Curtis. Pracoval pak též na klientské straně, jako editor webového obsahu pro Red Bull, nebo se se věnoval vlastním projektům jako Truniversity. V červnu 2017 se vrátil do agenturního byznysu a působil téměř čtyři roky jako šéf digitálního oddělení v Istropolitana Ogilvy.
V rámci integrace agentury 4.0 do Zaraguzy už nový CEO udělal první strategické kroky v oblasti personalistiky. Pozici account direktora obsadí Juliana Priatková a kreativní tým posílí jako „culture insight idea maker“ Hugo Hypetrain.
Zaraguza 4.0
„Co by většina lidí brala jako hrozbu, vnímám jako příležitost. Týmy dosud fungovaly různými způsoby, z čehož zřejmě vznikne určitá dávka zdravé rivality,“ řekl Mazán. Ve využití rivality k růstu agentury chce použít manažerský přístup inspirovaný systémem radikální otevřenosti, který zpopularizovala někdejší manažerka Google a Apple Kim Scott. „Moje zpětná vazba je velmi otevřená a přímá. Chci, aby taková směřovala i ke mně,“ vysvětluje Mazán s tím, že bude nějaký čas trvat, než si na to lidé zvyknou.
Zaraguza chce integrací agentury 4.0 držet krok také s technologickými trendy, protože ta byla postavená na pokročilé datové analytice a výstupech reflektujících svět po čtvrté průmyslové revoluci. To už je podle Mazána samozřejmost, obě agentury například pracují s nástroji AI a chtějí se v tom zlepšovat. Stejně klíčový je ale i rozvoj lidí. „Základem je, aby se lidé vůbec chtěli rozvíjet. Pak ať také sami ukážou, jakým způsobem. Potom nastupuje seniorita lidí v jednotlivých odděleních. Mojí úlohou je rozhodovat o vynakládání zdrojů na tuto oblast. Zatím jsem dohodl, že od příštího roku budou moci využívat mentoring osobního kouče,“ říká nový CEO agentury Zaraguza. Maszán také tvrdí, že lidi musí práce především bavit, proto klade důraz na přizpůsobení podmínek osobním motivacím zaměstnanců.