Společnost Nike bude mít od ledna nového šéfa marketingu. Respektive šéfovou, protože jí bude Nicole Hubbard Graham. Pro zkušenou manažerku to není krok do neznáma. Prostředí největšího světové prodejce tenisek zná jak své boty.
Marketing výrobce sportovního vybavení dosud vedl Dirk-Jan „DJ“ van Hameren, a to od roku 2018. Bývalý olympijský cyklista však hodlá v létě po jednatřiceti letech strávených v Nike odejít do penze a vzhledem k tomu, že se americká společnost letos ve velkém pustila do omlazování svých C-pozic, došlo ke změně na pozici CMO s předstihem.
Kdo tedy nově bude operovat s marketingovým rozpočtem, který je odhadován na více než čtyři miliardy dolarů? Nicole Hubbard Graham není v Nike neznámou tváří. To spíš naopak. Poprvé se se značkou spojila už v roce 2004, kdy řídila marketing ženského segmentu v Severní Americe. Jelikož rychle prokázala své odborné znalosti a vůdčí schopnosti, profesní růst byl jen otázkou času.
První krůček přišel po třech letech, kdy v rámci ženského marketingu převzala vedení na globální úrovni. Poté se na šest let vydala do Evropy a byly jí svěřeny trhy ve Skandinávii a Velké Británii. V roce 2014 se vrátila za moře do Portlandu – a to už jako viceprezidentka pro globální basketbalový brand marketing. Ale i tuto pozici během několika let přerostla a byla jmenována viceprezidentkou globálních kategorií a D2C brand marketingu. Stala se tak zodpovědnou za vývoj a realizaci globálních strategií Nike pro jednotlivé kategorie, digitál či retail.
Přesto Nicole Hubbard Graham v roce 2021 značku Nike opustila, aby pomohla založit kreativní agenturu Adapt. Ta spolupracuje se sportovci, start-upy i již etablovanými společnostmi na budování značek s využitím síly sportu, sportovců a kultury. Mezi značky, se kterými nová agentura spolupracovala, patří The North Face, Netflix či Gatorade.
Po pouhých třech letech se kruh uzavře a Nicole Hubbard Graham se vrátí do Nike. Podle tiskové zprávy bude jejím cílem „sladit hlas značky společnosti s její další érou růstu“ a také dohlížet na všechny aspekty marketingu.