Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Značka Red Bull přišla o zakladatele „okřídleného býka“

Ve věku 78 let zemřel spoluzakladatel značky energetického nápoje Dietrich Mateschitz. Vydělané miliardy investoval do rozvoje řady sportovních odvětví.

Podobné projekty byly pro Red Bull typické. Značka vždy sázela na spojení se sportovci a inovativními počiny. Díky tomu si dokázala získat místo v médiích a nemusela z a to utrácet horentní sumy. Sponzoring Red Bullu byl pestrý, od akcí typu Dolomitenmann, snowboarding, heli-skiing, base jumping až po závody plachetnic, Red Bull Air Race, které se účastnili i piloti z Česka nebo samozřejmě tým Formule 1.

Red Bull je dnes synonymem pro adrenalinové sportovní zážitky. Letos 14. října uplynulo výročí deseti let, kdy v rámci projektu Red Bull Stratos skočil Felix Baumgartner z atmosférického balonu z výšky 39 kilometrů nad Zemí a následným střemhlavým pádem překonal hned několik světových rekordů a lidských milníků: dosáhl maximální vertikální rychlosti: 1 357,6 kilometru v hodině (Mach 1,25), nejvyšší výšky dosažené balonem s lidskou posádkou: 39 002 metry a skoku z největší výšky.

Reklama
MMcite

Red Bull spoluzaložil v 80. letech. Pracoval jako marketingový manažer společnosti Blendax, která se v té době specializovala na výrobu a prodej zubních past a létal často po světě a trpěl jet lagem. V Thajsku si všiml nápoje Krating Daeng (Červený tur) a rozhodl se majitele přemluvit ke spolupráci. Společně vložili každý půl milionu dolarů.  S tím, že Mateschitz bude odpovědný za propagaci nápoje na Západě. 

Díky tomu získal i nové jméno Red Bull a začal se od roku 1987 prodávat v tenkých plechovkách v Rakousku. K tomu přidá dnes také univerzálně známou větu „Red Bull vám dává křídla“, kterou v kampaních značka využívá po desetiletí. Za téměř 40 let se Red Bull stal globálním brandem známým na každém světadíle. Loni firma ve 170 zemích prodala přes deset miliard plechovek a Mateschitz opanoval žebříček rakouských miliardářů. S odhadovaným jměním 15,1 miliardy dolarů, mu patří v žebříčku Bloomberg Billionaire Index 98. místo na světě.

Reklama
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)