Spolu s externí komunikací a public affairs nově Mareček zastřeší i neplýtvání potravinami, snižování objemu obalových materiálů a uhlíkové stopy nebo pomoc komunitám.
Za udržitelnost ve společnosti Albert odpovídá od 1. října Jiří Mareček. Zastřeší tak klíčové oblasti, kterým se Albert jako odpovědný obchodník věnuje, tedy neplýtvání potravinami, snižování objemu obalových materiálů či uhlíkové stopy nebo pomoc komunitám.
„Agenda udržitelnosti se dynamicky vyvíjí. Promítají se do ní nové vědecké poznatky i společenské potřeby. Jedná se o otázky, které jsou velice důležité pro zákazníky, zaměstnance, vlády, neziskové organizace. Jsem rád, že Albert se k této oblasti staví odpovědně a jednotlivé oblasti jsou pevně provázané s každodenní činností a přístupem zaměstnanců, s naší strategií i investicemi,“ říká Jiří Mareček, který bude i nadále odpovědný za svou stávající agendu externí komunikace a public affairs.
Důraz na udržitelné podnikání potvrzuje také první nefinanční report, který Albert letos vydal. Mezi závazky a cíli je například dosažení uhlíkové neutrality do roku 2040. Zmíněna je i podpora komunit, na niž Nadační fond Albert loni věnoval 25 milionů korun. „Z posledních novinek bych vypíchnul koncept ‚zero waste‘ prodejny, který jsme představili v hypermarketu na pražských Nových Butovicích. Ten do důsledku dotahuje prevenci proti plýtvání potravinami, která je pro naši společnost velmi důležitá,“ dodal Mareček.
Mareček v Albertu vede externí komunikace a public affairs už od října 2015, stejně dlouho působí rovněž jako předseda Nadačního fondu Albert. Předtím pracoval necelé tři roky v řetězci Tesco, mezi lety 2007 a 2013 pak působil jako mluvčí Plzeňského Prazdroje. Ještě předtím takřka pět let pracoval v české pobočce Philip Morris.