Radka Havlenová se stala novou marketingovou manažerkou a tiskovou mluvčí společnosti DHL Express. Nahrazuje Zbyška Satoru, který se bude nadále věnovat vedení oddělení Direct Sales Channel. Havlenová do nedávna působila na pozici marketing manager v Top Vision / EDUA Group, největší soukromé vzdělávací společnosti v ČR.
Jak hodnotíte z hlediska vaší firmy letošní Vánoce?
Stejně jako každý rok jsou i letos Vánoce obdobím, kdy přepravujeme výrazně více zásilek než obvykle. Nejvytíženějším dnem roku 2018 bylo už tradičně poslední pondělí před Štědrým dnem, tedy 17. 12. 2018. V tento den jsme doručili či vyzvedli k další přepravě o 23 procent zásilek více ve srovnání s loňským nejvytíženějším dnem. Tehdy šlo také o poslední pondělí před Štědrým dnem.
Jak jste se na letošní vánoční sezonu připravili?
Na Vánoce se DHL Express připravuje s velkým předstihem. Příprava na toto období nespočívá v hledání brigádníků, kteří by u nás pracovali pouze po dobu sezóny, ale v kvalitním zaškolování našich stávajících zaměstnanců. Zkušenosti nám ukázaly, že je mnohem lepší investovat do zaměstnanců, kteří u nás pracují dlouhodobě, ať už formou různých benefitů, nebo právě i zvyšováním jejich kvalifikace. Díky tomu jsou lidé dobře připraveni na zvýšený počet zásilek a daří se nám udržet vysokou kvalitu a spolehlivost našeho servisu během celého roku.
Na co se chcete v marketingu soustředit?
V marketingu chci soustředit hlavně na posílení firmy v oblasti e-commerce. DHL Express poskytuje mezinárodní přepravu pro B2B zákazníky, ale i tito naši zákazníci vyžadují doručování přímo koncovým uživatelům a posouvají nás více do B2C. V reakci na letošní Black Friday, novodobý svátek pro kamenné i internetové obchody, jsme přepravili o 14 procent zásilek více než po loňském Black Friday. A pokud se podíváme na celou předvánoční sezónu, počty e-commerce zásilek v síti DHL Express se oproti té loňské téměř zdvojnásobily. Obecně roste DHL Express v oblasti e-commerce velmi rychlým tempem, meziročně 60 až 90 procent v rámci mezinárodní přepravy.