Sedm z deseti členů vašich marketingových týmů je připraveno dát zítra výpověď. Co s tím?
Komunita a vzdělávací platforma #HolkyzMarketingu, která pomáhá ženám (ale od nedávna i mužům) s uplatněním v marketingu, v nedávném průzkumu zjišťovala, jak na tom ženy jsou se mzdami, co očekávají od svého zaměstnavatele a jaké mají nejčastější důvody pro změnu práce.
Polovina žen dotazovaných v průzkumu uvedla, že jejich měsíční plat se pohybuje do 40 tisíc korun, průměrně pak ženy v komunitě vydělávají 44 tisíc korun. Pokud by ale měly práci měnit, očekávaly by při nástupu o třetinu vyšší mzdu. Myslet by na to měly všechny firmy, které hledají nové lidi.
Aktuálně práci nehledá zhruba třetina (36 %) respondentek, dvě třetiny jsou ale podle svého vyjádření změně otevřené. Na jednu stranu to znamená, že je na trhu vcelku dost marketérů ochotných jít za lepším, na druhou stranu to ale mohou být právě členky vašeho marketingového týmu. Jak si je udržet?
Co znamená být flexibilní
Jednou cestou, jak nepřicházet o „markeťačky“, je nabídnout jim další vzdělávání, které samy jmenují mezi pěti nejdůležitějšími benefity. Vedle vzdělávání si uchazečky také cení flexibility, možnosti home-office a vlastní organizace práce.
Flexibilitu pak vidí například v možnosti čas od času skončit v práci dříve a vyzvednout děti ze školky, v možnosti pracovat z domu, když se necítí fyzicky dobře (například v období menstruace), nebo to pro ně také znamená možnost pracovat později večer, když si chtějí odpoledne třeba zaběhat.
Firmy by se neměly bát nabízet flexibilní pracovní úvazek a také to uvádět do svých inzerátů. Rozhodně jim to pomůže oslovit více kandidátek.
Co se týká dovolené, tak ženy dnes považují za standard pět týdnů, cokoli nad jim nabídnete, bude pro ně znamenat příjemný bonus.
Celý komentář k aktuálnímu průzkumu komunity #HolkyzMarketingu najdete v aktuálním vydáním Marketing & Media 44/2022.