Práce na fakturu je na kreativních pozicích v Česku naprostý standard, kdo chce být zaměstnancem, je spíše na obtíž. Odměňování žen a mužů je prý ale spravedlivé.
Redakce Marketing & Media oslovila v průběhu minulého týdne (24.—27. 10.) v rámci hlavního tématu, které se věnuje finančnímu ohodnocení pracovníků v agengturách a také hodinovým sazbám, lidi pracující v kreativních a digitálních agenturách, aby se s ní podělili o své zkušenosti se mzdovými podmínkami. U dotazovaných nejsou uváděna jména, jen zaměření, seniorita, typ agentury a typ úvazku, který mají s agenturou domluvený. Všichni oslovení uvedli, že pracují jako OSVČ, většina pak uvedla, že si žádného dorovnání finančního ohodnocení vzhledem k inflaci nevšimla. Mzdy se podle dotazovaných nikde nesdělují transparentně, ale všichni mají pocit, že ženy a muži jsou ohodnoceni fér a nejsou zde žádné rozdíly. Ty se spíše týkají typu úvazků, pokud jde o české versus zahraniční zaměstnance. Cizinci si totiž podle respondentů řeknou striktně o pracovní úvazek na hlavní pracovní poměr a také ho dostanou, na rozdíl od Čechů, kde je mnohdy jejich angažmá v agentuře podmíněno právě tím, že přistoupí na práci na fakturu, týká se to také vysokých kreativních pozic.
Celou anketu mezi pracovníky agentur najdete v atkuálním vydání Marketing & Media 44/2022.