Už 30. ročník festivalu Golden Drum zveřejnil shortlisty. Česko má v hlavní soutěži 14 želízek v ohni, Slovensko 15.
Finalisty jubilejního 30. ročníku kreativní soutěže představili pořadatelé festivalu Golden Drum, který se koná příští týden ve slovinské Portoroži. Marketing & Media bude jako mediální partner u toho, takže vám z vyhlášení nic neuteče.
Poroty hlavní soutěže, v nichž Česko zastupují Tereza Báčová z agentury Mediaplus a prezidentka Asociace komunikačních agentur Petra Jankovičová z pražského Triadu, vyslaly do finále celkem 223 projektů z přihlášek ze 32 zemí. Z toho mají české agentury 14 šancí, slovenské 15.
Vyhlášení vítězů proběhne na závěr festivalu, který se koná 9. a 10. října, a MAM jeho programu věnuje speciální rozšířené vydání 42/2024, které vyjde v pondělí 14. října. Jaké projekty z Česka a Slovenska mají šanci na ocenění?
Národní den bez spěchu od McCann Prague pro Českou asociaci pojišťoven
Třetí ročník oceňované iniciativy 13 minut bojující proti nepřiměřené rychlosti na silnicích získal celkem osm shortlistů. Zadařilo se mu v kategoriích Content (Live experience, PR), Engagement (Direct, Public & Community Relations), Excellence in media, Creative use of media, Brand building a Activation.
McCann Prague společně s Hero & Outlaw pro ČAP v rámci Národního dne bez spěchu, který se konal letos 3. dubna, mimo jiné symbolicky zastavily pražský orloj na Staroměstském náměstí v Praze, ale také fotbalový zápas, rozhlas i televizi, kulturní akce nebo univerzity. Iniciativa už mimo jiné získala bronzového lva na letošních Cannes Lions.
Adikts – „Binge watchingem“ k prevenci od McCann Prague pro Českou asociaci pojišťoven
Další velký projekt pro ČAP od McCann Prague, Hero & Outlaw a Renegadz upozorňuje na důležitost prevence proti užívání drog také prostřednictvím seriálu Adikts režiséra Adama Sedláka, jenž byl vytvořen v koprodukci České televize a Shore Points. Vedle ČT a jejího iVysílání se dostal i mezi nejsledovanější seriály na českém Netflixu.
Do finále Golden Drum se seriál probojoval třikrát, uspěl v kategoriích Motion craft (Cinematography a Casting) a Creative use of media.
Nenasaditelný prsten od Leo Burnett a MSL Czech Republic pro Prague Pride a Jsme fér
V kategoriích Design a Creative effectiveness se do finále dostal projekt od agentur Leo Burnett a MSL ze skupiny Publicis Groupe pro neziskové organizace Prague Pride a Jsme fér. Iniciativa rozeslala politikům i influencerům snubní prsten, který se nedal nasadit, a výstižně tak upozorňovala na více než sto rozdílů mezi registrovaným partnerstvím a manželstvím. Zasáhla 70 procent české populace a mimo jiné tak přispěla ke změně občanského zákoníku, jenž velkou část rozdílů narovnává, i když se nepodařilo partnerství s manželstvím zrovnoprávnit úplně.
Epická Lego výhra od agentury Kreativ Gang pro Lego
Česko-slovenská agentura Kreativ Gang se probojovala na shortlist v kategorii Integrated (Profit) s kampaní pro Lego, která vyslala do vesmíru 1000 figurek pro spotřebitelskou soutěž. Počet registrovaných soutěžících pak dvakrát překonal výsledky soutěže z roku 2022 s globální podporou reality show Lego Masters. Projekt už mimo jiné získal bronz na ADC Czech Creative Awards.
Zprávy, které nikdo nechce číst od MUW Saatchi & Saatchi Bratislava pro Slovak Telekom
Čtyřikrát se do finále probojovala MUW Saatchi & Saatchi s kampaní pro Slovak Telekom v kategoriích Print, Creative use of media, Engagement a Social good. Podařilo se to s kampaní zveřejněnou na Světový den svobody tisku, kdy byly vydány speciální noviny s nenávistnými zprávami, jimž musejí denně čelit slovenští novináři. Projekt už mimo jiné získal čtyři trofeje v soutěží Zlatý klinec.
Swipe od MUW Saatchi & Saatchi Bratislava pro Slovak Telekom
Dva shortlisty v kategoriích Motion Craft a Sports, pop culture & art získaly agentura s operátorem také za kampaň pro tarif Swipe určený pro mladé. Generaci Z potřebovaly oslovit tak, aby komunikací neopovrhovala. Ve stylu fungování tarifu kampaň vyzvala fanoušky, aby posílali vizuální nápady pro sestavení klipu rappera Gleba. Vzniklo tak nejen vizuálně zajímavé video, ale i funkční reklama, kterou viděly více než dva miliony lidí a sesbírala přes 158 tisíc pozitivních reakcí.
Důležité otázky nás více spojují od MUW Saatchi & Saatchi Bratislava pro Slovak Telekom
Do finále kategorie Film se MUW Saatchi & Saatchi probojovala rovněž s loňskou vánoční kampaní Slovak Telekom. Ukazovala, jak mohou být rodinné Vánoce stresující kvůli mnoha otázkám, jimž musejí mladí čelit, než atmosféru srovná dotaz na to, jestli jsou šťastní. Agentura kampaň připravila pro všechny trhy skupiny Deutsche Telekom tak, aby se daly přizpůsobit například voiceoverem, který v jednotlivých zemích podtrhl různá témata.
Četli jste je? Od agentury Istropolitana Ogilvy, Bratislava pro Týždeň
Shortlist v kategorii Design (Posters) společně se shortlisty za sérii vizuálů kampaně pro magazín Týždeň získala Istropolitana Ogilvy s kampaní, která vizualizovala ta nejkontroverznější tvrzení z volebních programů politických stran. Projekt měl povzbudit účast u voleb a zájem o politiku u Slováků, kteří volební programy nečtou.
Oslava Nového roku? Od agentury Istropolitana Ogilvy, Bratislava pro Magna
Agentura uspěla rovněž v kategorii Audio s rozhlasovým spotem pro neziskovou organizaci Magna. Využila podobnosti ohňostrojů slavících Nový rok se zvuky každodenní reality na Ukrajině. Posluchačům tak připomněla pokračující válku v sousední zemi a motivovala tím Slováky k pomoci ukrajinským dětem zasaženým válkou.
Loď v lahvi od Mannschaft Bratislava pro Radio Expres
Shortlist v kategoriích Film a Motion craft získala agentura Mannschaft s kampaní na podporu soutěží rozhlasové stanice, při nichž se musí pro výhru člověk do telefonu hlásit „Poslouchám Radio Expres“. Online spot s vtipem využil situace, kdy podle kampaně 0,1 procenta lidí z výhry nekřičí nadšením.
Zlatý Bažant není, co býval od This is Locco pro Heineken
Do finále v kategorii Brand Building se probojovala kampaň agentury This is Locco pro značku Zlatý bažant skupiny Heineken. S „brutální upřímností“ v ní brand uznal, že původní chuť tohoto piva nebyla dostatečně hořká, a představil novou recepturu. Projekt mimo jiné pomohl k nárůstu prodejů o téměř 12 procent, ač trh celkově klesá o zhruba tři procenta.
0,0 na mapě od This is Locco pro Heineken
Shortlist v kategorii Sports, pop culture & art získala agentura This is Locco také s kampaní pro značku Zlatý Bažant, respektive její radler, jehož brandu dominuje označení 0,0. Projekt upozorňující na sponzorství triatlonového šampionátu přitom nemusel dělat příliš – sportoviště X-bionic sphere v Šamoríně, kde se šampionát odehrával, totiž shodou okolností z ptačí perspektivy logo nápadně připomíná. Pro spojení akce se značkou tak stačilo využít záběrů z Google Maps a dronu.
Skryté zvuky od Wiktor Leo Burnett pro Škoda Auto Slovensko
Agentura Wiktor Leo Burnett se do finále dostala v kategorii Audio s kampaní na model Škoda Enyaq Coupé. Právě s ním umělec Jureš Líška objížděl Slovensko a nahrával zvuky těch nejzajímavějších míst v zemi. Projekt tak zajímavým způsobem ukázal, jak objevovat nepoznané zvuky a místa, ale i budoucnost elektromobility.
Slovensko pak může slavit ještě tři úspěchy v soutěži Young Drummers pro mladé kreativce, kteří měli připravit plakáty lákající turisty do Slovinska pod heslem „You can’t spell Slovenia without love“. Zadařilo se dvěma týmům z agentury Istropolitana Ogilvy a jednomu z Wiktor Leo Burnett. Zde jsou jejich návrhy: