Brandingová agentura LineArt a český řetězec Albert získaly již podruhé prestižní ocenění Red Dot Design Award.
Vlastní značky řetězců dnes nejsou jen cenovým nástrojem, ale pokud jsou správně uchopeny, přinášejí zákazníkům i řetězcům velkou přidanou hodnotu. Důkazem je také další ocenění Red Dot Design Award pro řetězec Albert. Porotci soutěže ocenili novou vlastní značku řetězce pro široké portfolio zmrzlin – Dream & Co. –, které se prodávají nejen v Česku, ale také v dalších zemích koncernu Albert Heijn: Rumunsku, Řecku a Srbsku. Design zmrzlin vytvořila největší česká brandingová agentura LineArt. Ta během svého třicetiletého působení na trhu kontinuálně potvrzuje svou kvalitu prací na tvorbě a redesignu pro desítky značek, které se dodnes vyznačují svou dlouhodobou funkčností.
Prodejní úspěch brand designu od LineArtu
„Vymezujeme se vůči pojmu ‚hezký design‘. Absolutním standardem naší práce je prodejní funkčnost, tedy nejen vizuální atraktivita, ale hlavně srozumitelnost spojená se schopností podpořit dlouhodobý růst prodejů,“ vysvětluje přístup společnosti majitel Martin Dulava. „Značky u nás tvoříme pomocí metody ‚unpacking‘, založené na nejnovějších poznatcích marketing science a evidence‑based marketingu. Základem je design sestavený z otestovaných symbolů, které rezonují s potřebami zákazníků. Víme, že 95 procent rozhodnutí tvoří nevědomí a emoce. Zákazníky tak zaujmeme okamžitě u regálu. Během vteřiny tam design odvypráví příběh značky, který prodává. Další komunikace a vysvětlování benefitů v drahých kampaních pak nejsou třeba. Takový design funguje dlouhodobě, nemusí se předělávat každý druhý rok, jak bývá často zvykem,“ shrnuje Dulava.
Řetězec Albert si tuto potřebu uvědomuje a dlouhodobě se věnuje budování celé brandové platformy – od designu vlastních značek přes transformaci designu fyzických prodejen až po budování identity online nakupování prostřednictvím Albert Online.
Efektivita metody „unpacking“
„S LineArtem spolupracujeme více než sedm let. Strategicky se podílí nejen na tvorbě našich vlastních, dnes velmi oblíbených značek, ale také na transformaci našich prodejen a budování služby online nakupování Albert Online. Díky tomu máme v portfoliu značky, které jsou vizuálně atraktivní, silně rezonují s cílovou skupinou a hlavně se prodávají,“ dodává Gabriela Adámková, manažerka vlastních značek společnosti Albert.
S růstem podílu vlastních značek řetězců roste i význam marketingu, který je díky tomuto konceptu více v rukou samotných retailerů. Do popředí se dostává nejen ekonomický zájem (snížení ceny pro zákazníky), ale také brandový, pokud jde o rozpoznatelnost, zapamatovatelnost a vizuální atraktivitu. Vedle prodejních výsledků je to právě Red Dot Award, která dokáže kvalitu obalového designu ocenit.