Druhý ročník soutěže pro mladé kreativce, kterou pořádá český Art Directors Club, zná své vítěze. Uspěly také týmy z agentur AMI Digital a StoryTLRS s Heurekou.
Dvanáct týmů přihlášených do druhého ročníku národního kola soutěže Creative Express dostalo brief ve Vládním salonku na Hlavním nádraží se ve středu 23. října. Měli připravit návrh kampaně na produkt českých drah pro mladé – Jízdenka na léto.
Hned po zadání obsadily týmy rezervovaný vůz ve vlaku Českých drah a vyrazili do Bratislavy, cestou jim byli dvojicím k dispozici Radek Mojžiš z agentury DDB a Judita Ružičková (Zaraguza) za výbor ADC.
V Bratislavě už na ně díky spolupráci se slovenským ADC čekali nejoceňovanější kreativci ze Slovenska v roli individuálních mentorů: Juraj Kováč (spoluzakladatel a ředitel pro kreativu a strategii This is Locco), Adam Marčan (spoluzakladatel a kreativní ředitel agentury Mannschaft), Peter Ižo (kreativní ředitel MullenLowe GGK), Peter Kačenka (spolumajitel a kreativní ředitel Wiktor Leo Burnett), Peter Baslík („head of art z bratislavské agentury Triad) a Peter Darovec (kreativní ředitel Istropolitany Ogilvy).
„Mladý talent je to, co udržuje reklamu vždy aktuální a kulturně relevantní, proto je klíčové se mu věnovat. Právě aktivity jako Creative Express v nich pomáhají zapálit kreativní oheň a přirozenou soutěživost, které jsou pro další kariéru zásadní,“ říká Juraj Kováč, prezident ADC Slovakia. Peter Baslík, mentor vítězného týmu, pak doplňuje: „Tento formát mi dělá velkou radost. Kreativitě velmi svědčí taková nestandardní řešení a myslím si, že si to všichni velmi užívali.“
Své práce prezentovali po příjezdu zpátky do Prahy, před odbornou porotou ve složení:
- Radka Vlažná, vedoucí marketingového oddělení společnosti České dráhy,
- Zuzka Korselt, brand manažer Českých drah
- Jan Faflík, CEO agentury DDB Prague,
- Klára Palmer, chief creative officer DDB Prague,
- Jindřich Jinoch, kreativní ředitel McCann Prague,
- Michaela Brůhová, senior digital ideamaker McCann Prague,
- Klára Javůrková, creative lead agentury Leo Burnett
„Bylo neuvěřitelné sledovat, jak se týmy našeho zadání chopily a za pouhých 24 hodin za omezených podmínek přišly s opravdu úžasnými nápady, na které mají kreativci běžně týdny i měsíce,“ zhodnotila za partnera soutěže Radka Vlažná a dodala: „Již teď se těšíme na realizaci vítězného návrhu.“
1. místo: Šimon Dolejšek a Radim Šlechta z Boomerang Communication konceptem Vytvářej vzpomínky, ne plány
Co vítězové považují za důležitý bod kreativního procesu? „Vyplatí se věnovat čas práci na insightu, protože když si ho dobře zadefinujete a myslíte na něj v každém jednom detailu kampaně, je to užitečný kompas a filtr. Což je v časovém presu něco, co se hodí,“ říká úspěšná dvojice, jejíž návrh České dráhy použijí pro kampaň, a která bude Česko reprezentovat ne evropském finále soutěže Creative Express.
2. místo: Yulia Pareniuk a Klára Divišová z AMI Digital s konceptem Zažij léto jako…
Finalistky pozitivně hodnotí mentoring Petra Darovce, který jim pomohl ujasnit si, jakým způsobem se ubírat a co je při zpracování důležité: „Rada zněla: soustředit se na jeden nápad a ten odprezentovat tak, aby bylo všem jasné, co si mají z prezentace odnést.“
3. místo: Marek Hvolka ze StoryTLRS a Mikuláš Novák z Heureky s konceptem Plány přibývají, jízdenka zůstává
Marek s Michalem doporučují ostatním mladým kreativcům, aby se do 24 hodinové výzvy zapojili v příštím roce: „Jestli tě baví kreativní tvoření a máš rád výzvy, dvoudenní cesta vlakem se skupinou stejně nadšených kreativců a skvělých mentorů ti přijde jako dobrý nápad.“