Marketing & Media přináší případové studie všech prací, které získaly nejvyšší ocenění na festivalu kreativity Golden Drum, kterému je věnováno speciální vydání MAM (42/2024).
Minefields Honey od Saatchi & Saatchi Ukraine pro Kernel, MFA
Jako nejlepší práce pro dobro, tedy Best of Social Good, byl oceněn projekt pro ukrajinské ministerstvo zahraničí a zamědělskou skupinu Kernel. Zaminovaná pole na Ukrajině s pomocí dronů proměnil v louky, díky nimž včely vyrábějí med. Jeho limitované balení s popisem situace slouží zároveň jako diplomatický a fundraisingový nástroj pro podporu odminování půdy.
Pub Museums od LePub, Milan pro Heineken
Ocenění Game Changer pro kampaň vyzývající tradiční reklamní postupy získal projekt Pub Museums. Historickým hospodám, jimž kvůli ekonomické krizi hrozí zavření, umožnil získat status muzea. Mohly si tak zažádat o finanční dotace a daňové úlevy stejně jako o status kulturní památky.
Selfless Shelves od McCann Beirut pro Arla Foods
Trofej Best of Genius Loci, v níž Golden Drum oceňuje kampaně nejlépe vystihující ducha místní kultury, získal projekt mlékáren Puck ze skupiny Arla Foods. Všimly si žen z libanonského venkova, které si pomáhaly z těžké ekonomické situace prodejem zavařenin. Poskytla jim sterilní sklenice i kuchyně a pro prodej je propojila s řetězcem Carrefour.
Can you KFC it? od McCann Worldgroup Romania pro KFC
Grand Prix v kategoriích Excellence in media a Online & mobile se stala kampaň KFC. Využila nejrušnější venkovní prostor Rumunska – bukurešťské metro. KFC si všimlo toho, že jedna z linek metra na mapě připomíná kuřecí stehno. Díky trasám metra tak nemusela platit tisíce reklamních ploch.
Don’t Let Femicides Be Covered Up od TBWA\Istanbul pro BirGün Newspaper
Grand Prix za kreativní využití médií v kategorii Print/Outdoor získala kampaň upozorňující na častokrát ututlaná podezřelá úmrtí žen v Turecku, jejichž těla v ulicích se zakrývají novinami. Přesně s takovou instalací na to deník BirGün upozornil v srdci Istanbulu.
Room for Everyone od McCann Poland pro Mastercard
Jako nejlepší práce v kategoriích Creative use of AI / AR a Creative use of data získal Grand Prix projekt, který inovativně uplatnil data pro podporu sociálních změn a propagaci ekonomické spolupráce. Propojuje polské a ukrajinské podnikatele, jejichž podniky díky spolupráci více rostou. Projekt tak ukázal Ukrajince jako cenné ekonomické partnery.
Rewilding Mode od Prime Weber Shandwick Stockholm pro značku Husqvarna
Grand Prix v kategoriích Innovation craft a Digital & mobile creativity získala iniciativa značky Husquarna pro vytvoření největší přírodní rezervace v Evropě. Stát se tak má díky automatickým sekačkám na trávu, které nechávají minimálně deset procent každé zahrady neposekané, aby v prostoru mohli dál žít opylovači rostlin.
The Symbols of Change od Rafineri Istanbul pro Caché Istanbul
Za Product design dostal Grand Prix projekt věnovaný slavným anatolským kobercům, jejichž vzory odrážejí přání a touhy žen, které je tkají. V rámci boje za rovnoprávnost žen ale tradiční symboly nahradil novými. Například z motivu truhly pro manželství se stal kompas reprezentující nezávislost, symbol pro plodnost se proměnil v znázornění úspěchu. Vytvořeny byly další aspekty rovnoprávného života – vzdělání, rovnost, leadership.
Survived parcels od Gusev Art Lab, Kyiv pro Nova Post
Jako Real-time action content byla Grand Prix oceněna kampaň ukrajinské poštovní služby symbolizující nezdolnost a vzdor vůči válečným útokům Ruska na Ukrajinu. Po zásahu pobočky bombou, která zabila osm a zranila 16 zaměstnanců, pošta rozeslala zachráněné balíky doplněné grafikou, za níž stojí umělec Artem Gusev. Získala silnou odezvu nejen na Ukrajině, ale i ve světě.
150 Years of Whateverken od LePub, Milan pro Heineken
Grand Prix v kategorii Integrated, Profit získaly oslavy 150 let existence Heinekenu, pro které se brand na rok vzdal svého názvu ve prospěch všech možných zkomolenin. Ve 153 zemích se tak ukázal nejen na dvou miliardách lahví, ale i v kampaních tak, jak si fanoušci pivo skutečně objednávají.
Marvel Your Routine od LePub, Milan pro Marvis
Za Animaci získala Grand Prix kampaň pro zubní pastu Marvis, která svým designem mění „klinickou povinnost“ dentální hygieny v zábavný rituál. To se odrazilo ve spotech ilustrovaných umělci, jako jsou Sawako Kabuki z Japonska, Sebastiano Fossali z Itálie a Simon Landrein z Francie.
You Are What You Watch od Breakfast Helsinki pro Love & Anarchy
Grand Prix v kategorii Film obdržel spot pro helsinský mezinárodní filmový festival, který s humorem poukazuje na to, že člověk je tím, co sleduje. Posedlost krátkými videy ze sociálních sítích léčí s pomocí kolonoskopie a sloganu „Good Shit since 1988“.
The sound of Matra od Mediator Group Reklámügynökség pro Dióssy Panka
V kategorii Music / Sound design získal nejvyšší umístění projekt pro maďarský undergroundový hudební festival Black Noise. Ten se koná poblíž hory Matra, jejíž terénní reliéf tvůrci proměnili ve zvukové vlny a doplnili je zvuky nahranými z různých míst. Vše mohou využít lidé z celého světa zdarma pro svou hudební tvorbu.
Národní den bez spěchu od agentur McCann Prague a Hero & Outlaw pro ČAP
Grand Prix v kategorii Live Activation získal třetí ročník oceňované iniciativy 13 minut, jenž v rámci Národního dne bez spěchu letos 3. dubna symbolicky zastavil Česko v boji proti nepřiměřené rychlosti na silnicích.