Poslední cenu z 31. ročníku ADC Czech Creative Awards získal projekt od DDB Prague pro Kaufland. Mladým se líbilo i využití influencerů.
Cenu třetího ročníku Like generace Z, jejímž prostřednictvím chce Art Directors Club přiblížit pohled mladých na reklamu, získal projekt Fofrtaška 2.0 od agentur vedených DDB Prague pro řetězec Kaufland. Ten už na letošních ADC Czech Creative Awards posbíral několik cen včetně Grand Prix.
Studenti hodnotili každou přihlášku zvlášť, udělili ocenění ve všech kategoriích a ve výsledku sestavili shortlist sedmi nejlepších výstupů. Do toho nejužšího rozhodování se vedle Fofrtašky dostaly kampaně Co je to za mámu a Kolóra nebo práce jako System Sho(p)k, Národní den beze spěchu, Kulturisti nebo #silnější (všechny i s kredity jsou k nalezení v galerii adcawards.cz.).
Porotu, která doplňuje hodnocení ADC Czech Creative Awards, tvořili opět studenti Katedry multimédií na VŠE ve složení: Viktor Zoubek, Veronika Sommerová, Matyáš Půlpán, Antonín Lipták, Ondřej Pavelka, Jakub Malát, Jonáš Strnad, Lucie Kutscherauerová, Valeria Ostenova, Aleksandra Puerova, Aneta Zítková, Radim Joska, Eliška Vavřenová, Petr Rathouský a Oldřiška Schwubová.
„Hodnocení probíhalo souběžně s hodnocením poroty v ADC Czech Creative Awards v okamžiku, kdy byly zveřejněny na webu ADC shortlisty kreativních prací,“ popisuje proces Richard Stiebitz, kreativní ředitel Agentury GEN a lektor VŠE, který je současně členem ADC. Studentská porota hodnotila vícekolově, podobným způsobem jako to bývá u ostatních kreativních soutěží.
Ve finální fázi se porota sešla osobně a nad dlouhým seznamem začala živá diskuze, na jejímž konci vznikl finální shortlist sedmi prací. Největší „beef“ mezi studenty se odehrál u prvních tří výstupů (Fofrtaška, Co je to za mámu a Kolóra). Ty bodovaly u studentů nejvíce – odehrála se intenzivní argumentace pro a proti, kdy se rozhodovalo mezi zábavou, hloubkou a státností. K určení vítěze pomohlo až několikanásobné hlasování. Ukázalo to, že nehledě na specifickou mluvu generace Z, jde porotě o poctivost, smysl, nápad, překvapení, společenský přínos i hravost.
„Fofrtaška zvítězila, neboť představuje moderní, dobře zpracovanou multikanálovou kampaň s funkčním využitím influencerů. Kampaň ‚Co je to za mámu‘ zase zvýrazňuje cit Gen Z pro hlubokou myšlenku, opravdovou emoci a kvalitní produkci. Stupně vítězů uzavřela prezidentská ‚Kolóra‘, která nás zaujala svojí silnou symbolikou skrytou v jednoduchém copy,“ přiblížil porotce Viktor Zoubek.