Reklama
Megaboard

Slovenskou Agenturou roku je This Is Locco. Kdo získal tamní Effie?

Slovensko má za sebou velký reklamní večer. V pátek se v Bratislavě udělovaly ceny Effie a součástí bylo i vyhlášení tamní Agentury roku. Tou se podruhé za sebou stala This Is Locco.

Prestižní žebříček nejúspěšnějších slovenských reklamních agentur na Slovensku sestavuje a jeho vítěze vyhlašuje magazín Stratégie. Bodování zohledňuje soutěže v kreativě, efektivitě a ekonomické výkonnosti, ale i hodnocení reklam a počet klientů, se kterými agentury získaly ceny. Nejvyšší skóre získal s náskokem obhájce loňského vítězství This Is Locco, druhá skončila agentura Triad a třetí MUW Saatchi and Saatchi. Ty si tak prohodily loňské pořadí.

Agentura This Is Locco uspěla na loňském festivalu Golden Drum ve slovinské Portoroži, kde ke zlaté, dvěma stříbrným a dvěma bronzovým trofejím za kampaně pro slovenský Kaufland přidala i ocenění Nezávislá agentura roku. Úspěch slavila i na evropských Effie, kde si v kategorii Positive Change: Social Good – Non-profit odnesla stříbro za kampaň Nastěnka pro Zastoupení Evropské komise na Slovensku, a také na globální soutěži kreativity Epica Awards.

„Možná jsme v něčem odvážnější, děláme více konceptů, které vybočují z řady, a dokážeme je klientům prodat a domluvit se s nimi, že takovou výjimečnou kampaň připravíme a spustíme,“ vysvětloval v rozhovoru pro MAM Rasťo Bahurinský, šéf This Is Locco, v čem se slovenská kreativa od české liší a proč sbírá na zahraničních soutěžích ocenění. „I my se nad tím někdy pozastavujeme, jak je to možné, když ty české mají větší rozpočty. Možná je to chutí uspět, tím, že do soutěží skutečně posíláme přihlášky, a také odvahou přijít s něčím netradičním,“ dodal.

Během pátečního večera byly v bratislavském prostoru Mlynica předány i slovenské ceny Effie. Z 39 přihlášených kampaní se do finále dostalo 24 prací, mezi které porota rozdělila dvě zlaté, šest stříbrných a čtyři bronzové ceny. Zatímco loni zlato nezískal nikdo, letos ho převzala agentura MUW Saatchi and Saatchi za kampaň „Rešpekt pre všetko, čo nás spája“ pro Telekom a občanské sdružené IPčko za kampaň „Máš dosť životov?“.

Proč je slovenská reklama odvážnější, čerstvá a zábavnější a jak ze vzájemného srovnání vychází česká reklama? Tomu se rozsáhle věnovalo hlavní téma MAM 45/2023, které si můžete příst zde.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále