Už 16. ročník Young Lions přijímá přihlášky. Soutěž také spouští podcast platformu pro inspiraci mladých talentů.
Startuje už šestnáctý ročník Young Lions, kreativní soutěž a tréninkový program pro mladé komunikační profesionály do 31 let věku. Od 29. ledna do 1. března přijímá přihlášky do pěti tradičních kategorií: Digital, Marketers, Media, PR a Print. Vítězové získají vedle ocenění také právo reprezentovat Českou republiku na světovém finále soutěže v Cannes. Má-li jejich kategorie hlavního partnera, získají díky němu i delegátské pasy na festival Cannes Lions. Aktuálně je potvrzen tradiční partner kategorie Digital, mediální skupina GroupM. Jednání s dalšími možnými partnery kategorií probíhají. V Cannes už dvakrát za sebou v kategorii Media uspěli David Červený a Judita Ružičková ze Zaraguzy, v roce 2023 se ve světové konkurenci probojovali na shortlist a v roce 2022 získali pro Česko první medaili po dekádě.
Soutěž je otevřena účastníkům ze všech typů agentur, freelancerům a zaměstnancům klientských organizací. Dvoučlenné týmy, které mají 24 hodin na vytvoření návrhu kampaně pro neziskovou organizaci či obecně prospěšnou myšlenku a následně ho v pěti minutách prezentují odborné porotě, která vybírá vítěze a poskytuje zpětnou vazbu každému účastníkovi. I letos probíhá soutěž v hybridním formátu. Během Briefing Day, Awards & Networking Night se účastníci setkají osobně, zatímco prezentace a zpětná vazba od poroty proběhnou virtuálně prostřednictvím Zoomu. Všechny osobní akce se opět konají v WPP Campusu.
Nové vyhlašování, podcast i klub
„Samotný formát soutěže je prověřený lety a výborně funguje. To, co posouváme, je formát vyhlašování vítězů a způsob prezentace soutěžních prací – více emocí a více kontextu,“ říká René Jež, ředitel Young Lions.
Vítězové už nebudou vyhlašováni během soutěžního týdne, jenž probíhá od 15. do 25. března, ale až při závěrečné Awards & Networking Night. Vítězné práce se představí i s kontextem zadání a zdůvodněním poroty.
„Zároveň jsme se rozhodli poprvé vyprávět příběhy, které Young Lions píší – mnoha úspěšným lidem v oboru akcelerovaly jejich kariéry, a o to se podělíme v nové podcastové sérii ‚Shine Bright Like a Star‘, která startuje v únoru,“ uvádí René Jež s tím, že podcastová série je připravována ve spolupráci s novým generálním partnerem Young Lions, agenturou Visibility.
„Největší novinku máme pro ty, kteří se chtějí rozvíjet nad rámec samotné soutěže během celého roku. Pro ně v průběhu roku spustíme Young Lions Club, platformu pro inspiraci, vzdělávání a setkávání. Je toho hodně, co nás čeká, a ohromně se na to těším. Více detailů budeme odhalovat postupně,“ říká René Jež, ředitel Young Lions.
Klíčové termíny 16. ročníku Young Lions
- Zahájení registrací: 29. ledna 2024
- Uzavření registrací: 1. března 2024
- Q&A (Warmup): 20. února 2024 | virtuální | Zoom
- Workshop (Warmup): 5. března 2024 | osobní | WPP Campus, Praha
- Soutěžní dny: 15.-22. března 2024 | hybridní
- Awards & Networking Night: 25. března 2024 | osobní | WPP Campus, Praha
- Winners Camp: 19.-20. dubna 2024
- Cannes Lions: 17.-21. června 2024
Vedle soutěžní části nabízí Young Lions také přípravné aktivity jako jsou 20. února Warmup Q&A, kde zájemci dostanou odpovědi na všechno, co je ohledně soutěže zajímá. Potom 5. března naváže Warmup Workshop „From Good to Great“, kde soutěžící získají cenné rady pro úspěch v soutěži.
Pro všechny medailisty se pak připravuje dvoudenní rozvojový program Winners Camp. Proběhne 19. a 20. dubna 2024 a bude zaměřený na rozvoj jejich osobního a kreativního myšlení a excelence.
Registrace do soutěže probíhá přímo na oficiálních webových stránkách younglions.cz. Organizátorem je společnost Lionhearted, reprezentant festivalu Cannes Lions pro Českou republiku. Generálními partnery jsou WPP, TV Nova a nově také agentura Visibility. Hlavním partnerem kategorie Digital je GroupM.