PR Klub zahájil komunikační soutěž Zlatý středník, která má ve 22. ročníku nový systém a zdůrazňuje efektivitu projektů. Nejvýhodnější registrace jsou do 7. února.
Do 20 hlavních a devíti oborových kategorií soutěže Zlatý středník už mohou účastníci komunikačních projektů a firemních médií přihlašovat své práce. Soutěž pořádaná organizací PR Klub se také už popáté otevírá přihlašovatelům ze Slovenska. Ostatně v předchozím ročníku, kdy odborná porota hodnotila rekordních 659 přihlášek, se projektem roku stala právě kampaň Slovenské spořitelny a Zaraguzy „Moji milí Slováci“.
Letos je možné zvýhodněné „early birds“ registrace využít do 7. února. Finální deadline je do 31. března.
Nová Grand Prix trofej
Novinkou letošního ročníku je zdůraznění efektivity projektů a nový soutěžní systém. PR Klub ostatně odstartoval rok 2024 spuštěním cyklu přednášek o měřitelné komunikaci (o první z nich si přečtete v MAM 05/2024). Téma vlivu komunikačních aktivit a jejich měřitelných dopadů na byznys se rozhodl promítnout i do soutěže Zlatý středník. „Představujeme novou Grand Prix Měření efektivity a zároveň jsme posílili bodovou váhu tohoto kritéria napříč kategoriemi. Proto je také kladen důraz na co nejpřesnější uvedení rozpočtu v přihláškách a na způsob vyhodnocování výsledků komunikačních aktivit,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.
Tradiční přidanou hodnotou Zlatého středníku jsou zpětné vazby k jednotlivým přihlášeným projektům či firemním médiím. „Posíláme přihlašovatelům písemnou zpětnou vazbu na každý přihlášený projekt. Poroty odborníků věnují svůj čas všem přihláškám a ke všem také vypracují doporučení. S ním pak může přihlašovatel dále pracovat a reálně dále zvýšit kvalitu své práce,“ doplňuje Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu.
V loňském roce vyhodnotilo přihlášky do 29 kategorií celkem 115 porotců během 19 setkání porot. Letos porotci udělí první tři místa, ceny Top rated za mimořádně hodnotný prvek kampaně či projektu a pět prestižních ocenění Grand Prix: Projekt roku, Nejlepší agentura, Talent, Osobnost PR a nově zmíněné Měření efektivity.
Úspěšné projekty navíc dostanou šanci zabojovat o světové ocenění World Public Relations and Communication Awards, kterou pořádá mezinárodní oborová organizace Global Alliance for Public Relations and Communication Management. V loňském ročníku soutěže uspěly PR Klubem přihlášené projekty z Česka i Slovenska. Zlato v kategorii Corporate Reputation získal „Chytrej výčep“ od Svengali Communications pro Plzeňský Prazdroj a v kategorii Best Digital and Social Media obdržela zlato zmiňovaná kampaň Moji milí Slováci od Zaraguzy pro Slovenskou spořitelnu.
Upravený systém
Zásadní proměnou prošel soutěžní systém, který nově nabízí nejen přehledné registrace projektů, ale i správu faktur nebo později objednávku vstupenek či příjem zmíněných zpětných vazeb.
Díky tomu získají přihlašovatelé kompletní přehled o celém průběhu soutěže od ledna do září. Ceny za přihlášky se přitom ani v tomto roce nemění a každý může využít cenových vln, které končí postupně během února a března. Nabídka snížené ceny na 4 950 korun bez DPH za přihlášky do hlavních kategorií platí do 7. února. Poté následuje druhá vlna registrací za 5 950 korun bez DPH až do 7. března. Poslední tři týdny v březnu je možné přihlašovat projekty za 6 950 korun bez DPH. Přihlášení do oborových kategorií zůstává cenově po celou dobu neměnné, a to 1 950 korun bez DPH.
Zlatý středník již pátým rokem přijímá přihlášky také ze Slovenska. „V loňském roce došlo k navýšení přihlášek ze Slovenska na celkový počet 139, což tvořilo více než pětinu všech přihlášek. Slovenské kampaně mnohokrát zazářily na prvních místech, čímž se potvrzuje, že za nimi stojí potřebný insight a vhodná strategie s měřitelnými výsledky,“ říká Štefan Frimmer, spoluzakladatel platformy Komunikačních expertů, který na Slovensku získal cenu ‚PR osobnost roku‘ a soutěž zaštítí i letos.
Mezi partnery soutěže patří Mediaboard, Slovenská sporiteľňa, T-Mobile, Seyfor, Hero & Outlaw, Visit Portugal, Macek.egal, Hitrádio, Radiohouse, dm drogerie, CzechTourism, Coca-Cola HBC, Plzeňský Prazdroj, Bohemia Sekt a Smilebox. Mediálními partnery soutěže jsou Marketing & Media a CNN Prima News.