Reklama
Megaboard

Soutěž ADC Czech Creative Awards startuje, přidává blok pro design

ADC spouští přihlašování do 31. ročníku kreativní soutěže. Vedle důrazu na design přidává další porotu a osobní prezentace.

Prestižní tuzemská soutěž kreativity, kterou pořádá český Art Directors Club (ADC), spouští od 3. ledna příjem přihlášek. Pro 31. ročník klub zavádí změny, které podtrhují jeho novou vizi „Kreativita má cenu“. Pořadatelé mimo jiné upravili soutěžní kategorie a mnohem větší prostor dostanou práce z oblasti designového myšlení, pro něž vznikl samostatný soutěžní blok Design.

„ADC Awards tak chceme více otevřít nejen přihlašovatelům z řad reklamních agentur, ale i designovým studiím nebo jednotlivcům, kteří mají co do činění s kreativitou jako takovou,“ říká nový předseda ADC Miky Karas a dodává: „Posláním soutěže zůstává oceňovat ty nejkreativnější práce a vyzdvihovat jejich hodnotu.“

ADC Czech Creative Awards letos budou také nově posuzovat dvě poroty — Advertising Jury a Art Jury. V každé porotě zasednou respektovaní profesionálové ve svých oborech. V nově vzniklé Art Jury, která hodnotí kategorie Craft a Design, se objeví renomovaní odborníci na design a vizuální umění. Celkem bude práce přihlášené do letošního ročníku hodnotit rekordních 23 porotců v čele se zahraničním předsedou.

Loňské výsledky soutěže: ADC Czech Creative Awards ovládla agentura VMLY&R

Další novinkou 31. ročníku soutěže je osobní prezentace prací, které porota nominuje na shortlist v kategorii Campaign. „Osobní prezentace dají přihlašovatelům větší prostor pro obhajobu jejich práce a zároveň budou prezentace otevřené veřejnosti,“ vysvětluje výkonná ředitelka klubu Jana Pokorná Valenčíková a pokračuje: „Od tohoto kroku si slibujeme, že takto dokážeme oslovit mladé kreativce i klienty, kteří dostanou jedinečnou možnost odhalit, proč a jak vznikaly nejkreativnější kampaně v daném roce.“

Soutěžní kategorie Campaign bude pro přihlašovatele cenově přístupnější a zároveň bude mít největší bodovou váhu v hodnocení Agentury večera, kterou ADC Awards budou nově vyhlašovat.

Do soutěže ADC Czech Creative Awards je možné přihlásit původní reklamní projekty za poslední rok, zveřejněné v období od 1. ledna 2023 do 31. ledna 2024. Early birds přihlášky ADC otevírá od 3. ledna a uzávěrka pro přihlašování je do 29. února. Slavnostní vyhlášení pak proběhne 16. května v Divadle Archa.

Velkými změnami prošla soutěž už v loňském jubilejním 30. ročníku, kdy dostala nový systém kategorií a odklonila se od zažitého názvu Louskáček, což reprezentovala i nová porcelánová podoba trofejí od Daniela Gonzálese.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále