Evropská soutěž Impact Awards, pořádaná asociací EACA, posílá do pražského Triadu dvě zlata a bronz, do Media Age stříbro.
Celkem 31 ocenění rozdala čtrnácti agenturám ze čtyř zemí evropská soutěž oceňující interaktivní marketing, propagaci a aktivace Impact Awards 2023, kterou vyhlašuje Evropská asociace komunikačních agentur (EACA) a její Impact Rada.
Za Českou republiku uspěla agentura Triad, které se podařilo získat dvě zlata a bronz, a Media Age oceněná stříbrem. Agentury tak navázaly na loňský úspěch v soutěži, kdy české kampaně získaly 11 z celkem 20 trofejí. Letos bylo nejúspěšnější zemí Irsko, kam putuje 19 ocenění, Grand Prix získala britská agentura ZEAL Creative. Ta značku Carlsberg propojila se Světovým fondem na ochranu přírody (WWF) a v rámci partnerství nejen postoupily v udržitelných cílech značky, ale také zapojily miliony Britů do ochrany života v oceánu. A Carlsbergu se podařilo oslovit mladší cílovou skupinu od 18 do 24 let.
O výsledcích soutěže rozhodovala porota 15 odborníků z celé Evropy pod vedením předsedy, jímž byl Alvaro Alés, generální ředitel společnosti 360º Marketing & Communications. Porotci vybírají z kampaní, které postupují z regionálních kol soutěže. Za Česko je to IMC Czech Awards, jíž spolupořádají ADMEZ a sekce Aktivačních agentur AKA. Na jejím loňském ročníku, kde byly formálně předány trofeje z Impact Awards 2022, se pražský Triad stal agenturou roku, Grand Prix putovalo do McCann Prague.
A které české kampaně uspěly na Impact Awards 2023?
Kategorie: Innovation
Zlato pro Triad s kampaní Nestydatě šťavnaté příchutě Birell pro Plzeňský Prazdroj
Když Birell uváděl nové šťavnaté příchutě nealkoholického piva, lákala na něj také šťavnatá kampaň, pro kterou si Tomáš Zástěra založil profil na OnlyFans. Za předplatné, které zvědavci zaplatili, dostali speciální merch. Birell příspěvky doplnil na celkovou částku 300 tisíc, která pomohla neziskovce Loono.
Kategorie: Experiential/Sponsorship
Zlato pro Triad za projekt Extrémní výzva pro vývojáře pro Livesport
I společnost Livesport, která poskytuje sportovní výsledky více než 100 milionům uživatelů po světě, musí být vynalézavá, když chce do svých řad získat další programátory. Triad místo tradiční náborové kampaně připravil extrémní výzvu, při níž museli vývojáři programovat ve větrném tunelu nebo nohama. U přenosu a záznamu z akce na Twitchi lidé strávili 775 hodin a Livesport získal 45 kandidátů na vypsané pozice.
Kategorie: Brand/Loyalty
Bronz pro Triad za kampaň Radost z jídla doručena pro Wolt
Rozvážková služba Wolt chtěla svou první televizní reklamou v Česku zaujmout. Koncept vsadil na moment radosti z předání donášky a kurýr se zákazníkem ve snové atmosféře zažívají momenty skutečného přátelství, které tvoří vizuální metaforu pro radost ze zahnání hladu dobrým jídlem.
„Podobná ‚něžná‘ pouta mezi muži v reklamách často nevídáme. Nakonec je to jedna z nejlépe fungujících kampaní na celorepublikový ‚launch‘ značky,“ uvedla CEO agentury Petra Jankovičová pro MAM u tématu, které se věnovalo stereotypům v reklamě.
Kategorie: Integrated
Stříbro pro Media Age za projekt Kupujte BIO: Posílení značky v náročném roce pro Státní zemědělský intervenční fond
V roce 2022, kdy se naplno projevila inflace po energetické krizi, potřeboval SZIF posílit povědomí a povzbudit nákupy produktů ekologického zemědělství, které reprezentují značky v podobě zebry a listu. Integrovaná kampaň, do níž se zapojili i influenceři, překonala nastavené cíle a o 18 procent zvýšila spontánní znalost BIO značek.