Reklama
Megaboard

ADC Czech Creative Awards ukazují, že design má cenu

© ADC

Letošní ročník ADC Czech Creative Awards soutěž více otevírá designerské komunitě a designu. Dostanou sedm kategorií.

Český trh se může chlubit talentovanými tvůrci, od jednotlivců a butikových studií, které spíše než dle jména poznáte dle rukopisu, až po zavedené značky kvality. Množství přihlašovaných prací z oblasti designu na ADC Awards tomu však v posledních letech neodpovídá. Organizátoři tedy vidí u budoucích ročníků potenciál pro zasloužené zviditelnění poctivého designu i pro zkvalitnění konkurence hodnocených prací.

Ve 31. ročníku soutěže dostane design prostor v novém samostatném bloku sedmi soutěžních kategorií, ohodnotí ho speciální Art Jury, v níž se setkají zvučná jména z oboru a experti na design, které ADC představí začátkem února. „Vím, jak je náročné prosadit nové kreativní zpracování v zavedených kategoriích,“ říká designer Lumír Kajnar, který se na definici nových kategorií podílel. „Rozhled porotců může svým výběrem vytáhnout potenciál designu v komunikaci svěřené značky, kterému během zakázky často věří jen tvůrci.“

Art Directors Club se rovněž podíval do řad tvůrců, kteří své práce tradičně nepřihlašují, a identifikoval několik jednotlivců, studií a agentur, jejichž práce z loňského roku by stálo za to přihlásit. Vybraní tvůrci obdrží symbolické ocenění ADC Šťouch, které je pomyslným pošťouchnutím k tomu, aby do soutěže poslali přihlášku. Odměnou za jejich tvorbu, která má šanci uspět, je motivace v podobě slevy na registrační poplatky.

„Design byl v minulosti spíše na okraji pozornosti této soutěže. A to se teď mění,“ uvádí Martin Marušinec, spolutvůrce Design kategorií, podle něhož jsou tyto iniciativy krokem správným směrem, a dodává: „Nyní je zde šance získat zasloužené uznání a spolupodílet se na tom, že kvalitní a kreativní design bude více vidět. Jdeme do toho?“

Práce je možné do soutěže přihlašovat na webu adcawards.cz. Zvýhodněná cena pro „early birds“ přihlášky platí do 31. ledna, finální deadline je do 29. února.

Výsledky loňského ročníku : ADC Czech Creative Awards ovládla agentura VMLY&R

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-01

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

2025
Téma Ročenky 2024
letaky
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále