Reklama
Megaboard

Na evropské Effie uspěly slovenské agentury This Is Locco a Triad, Grand Effie má karotka Kevin

Nejvyšší ocenění Grand Effie si evropské soutěže efektivního marketingu odnáší karotka Kevin od McCann britské Aldi. This Is Locco má stříbro a Triad bronz.

Evropská soutěž efektivních marketingových a komunikačních kampaní Effie, kterou pořádá Evropská asociace komunikačních agentur EACA, představila vítěze 27. ročníku. Porota nejvyšší ocenění vedená Leonardem Savagem, šéfem kreativy McCann Prague, udělila Grand Effie dlouhodobému budování značky britského řetězce Aldi s pomocí maskota karotky Kevina od agentury McCann Manchester. I díky němu se vánoční kampaně brandu staly nejúspěšnějšími v Británii a Kevin samozřejmě nechybí ani letos a podle nedávného přehledu System1 je opět nejefektivnější kreativou Vánoc:

Konzistentní investice do komunikace pak podle údajů poskytnutých Effie pomohly šestiletému nárůstu tržního podílu o 54 procent, inkrementálním tržbám 618 milionů liber a celkové návratnosti marketingových investic v hodnotě 241 procent. „Kevin ukazuje sílu zábavných a humorných kampaní pro získávání a udržení pozornosti,“ uvedl po ocenění mimo jiné Jamie Peate, šéf pro efektivitu a retail v McCann Worldgroup.

McCann Worldgroup se rovněž díky zisku čtyř zlatých a tří stříbrných trofejí stala agenturou roku. Síť prostřednictvím pražské pobočky reprezentovala i letošního jediného českého zástupce v evropské soutěži – projekt 13 minut od McCann Prague s Hero & Outlaw a Renegadz pro Českou asociaci pojišťoven. Kampaň se stejnojmenným dokumentem od Víta Klusáka získala umístění na shortlistu, byla ale též nejoceňovanější kampaní v loňské české Effie a mimo jiné také přivezla stříbro z loňských Cannes Lions.

Slovenské úspěchy

Trofeje ale „zacinkaly“ slovenským agenturám, které proměnily dvě z pěti nominací na shortlistu a uspěly tak mezi 83 projekty ve finále.

V kategorii Positive Change: Social Good – Non-profit si odnáší stříbro agentura This is Locco za kampaň Nastěnka pro Zastoupení Evropské komise na Slovensku. V ní herečka Darina Chmúrová, která dabovala Nastěnku v oblíbené ruské pohádce Mrazík, varuje Slováky, aby nevěřili „pohádkám“ ruské propagandy.

Kampaň neziskové organizace nakonec převzala i vláda, čímž se stala první oficiální proti-propagandistickou komunikací. Získala velkou pozornost, sdílely ji celebrity, influenceři, novináři i členové Evropského parlamentu. Reprezentuje to i prostor v získaných médiích vyčíslený na 89 tisíc eur (více než dva miliony korun), a to při mediální investici 104 eur (lehce přes 2,5 tisíce korun).

Bronz v kategorii Positive Change: Social Good – Brands si pak odnesl slovenský Triad za kampaň „Hovorte úprimne o duševnej nepohode“ pro pojišťovnu Uniqua, která běžela na slovenském i českém trhu. Ta si dala za cíl prolomit tabu spojená s probíráním duševního zdraví i duševních poruch.

Projekt This is Locco, oceněné jako nezávislá agentura roku na festivalu Golden Drum, pomohl pro pojišťovnu Uniqua dle Effie i s malým rozpočtem otevřít dosud stigmatizované téma díky spolupráci s odbornými organizacemi a vlivnými sportovními influencerkami a influencery. Na dedikované stránce pojišťovny si test psychické pohody udělalo nečekaných 320 tisíc lidí a návratnost investic do projektu dosáhla úctyhodných 920 procent.

https://www.youtube.com/watch?v=i1fADz_1G0M
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále