Na shortlist evropských cen za PR European Excellence Awards se dostaly MSL a Leo Burnett s rapem Přemka Forejta pro McDonald’s, Tipsport s kampaní k prezidentským volbám a příchod britského velvyslance do Prahy.
Evropská soutěž European Excellence Awards oceňující výjimečnou kreativitu v PR a komunikaci zveřejnila shortlisty. Do finále se v kategorii pro Polsko, Česko a Slovensko probojovaly agentury MSL a Leo Burnett s videoklip Mc’n’Roll pro značku McDonald’s. Spot, v němž šéfkuchař Přemek Forejt rapuje a hraje na suroviny pro přípravu burgerů (podobně jako v roce 2021 Marc Rebillet pro německý řetězec Edeka), jen na YouTube sesbíral za zhruba rok od zveřejnění přes 5,4 milionu zhlédnutí. Už se také dostal na čelo žebříčku YouTube Ads Leaderboard, tedy nejúspěšnějších reklam podle počtu zhlédnutí a interakcí.
Mezi pět finalistů v kategorii pro Polsko, Česko a Slovensko se probojoval také Tipsport s kampaní „Známe příští hlavu státu“, která získala velký zájem médií i díky „oznámení výsledků“ pět dní před prvním kolem voleb. Vedle 265 PR výstupů kampaň přinesla přes 37,7 tisíce nových registrací a prvních sázek na prezidentské volby. Projekt už mimo jiné získal absolutní vítězství v letošní soutěži Lemur – Česká cena za PR, kterou pořádá Asociace public relations.
Další stopu má Česko ještě v kategorii „Kampaň s malým rozpočtem“. Tam se totiž do finále probojovalo Britské velvyslanectví v Praze v čele s velvyslancem Mattem Fieldem. Ten úspěšně oslovil českou veřejnost i politiky kampaní #JsemTuNovej, s níž se představoval při převzetí úřadu začátkem letošního roku. Zdatně využil obsahu na sociálních sítích, kde pravidelně vážně i s nadsázkou informuje o svých aktivitách.
O vítězích se rozhodne 8. prosince během slavnostního večera v Berlíně. Kompletní přehled finalistů si můžete projít zde.