Přihlásit svou domácí či oblíbenou kreativní a digitální agenturu můžete do poloviny prosince. Soutěž Agentura roku pokračuje druhým ročníkem.
Na webu agentura roku.mam.cz můžete od pondělí 20. 11. do 15. 12. nominovat kreativní či digitální agentury do dalšího ročníků soutěže Agentura roku. Nominovat můžete svou domácí agenturu, ale také agenturu, s níž spolupracujete či jste jejími fanoušky. Soutěž pořádá Marketing & Media druhým rokem. V letošním ročníku přibyla kategorie Nezávislá agentura roku, nebude se soutěžit o Nejepší transformaci a došlo také ke zpřísnění části pravidel.
Agentura roku je soutěž určená kreativním a digitálním agenturám. Oceňuje subjekty a osoby, které v daném roce vyčnívaly kvalitou odvedené práce, formováním prostředí české reklamy a podílením se na kultivaci trhu, ať již z pohledu etiky, transparentnosti a odpovědnosti, ale také podporou talentu a vytvářením příkladného pracovního prostředí.
Soutěžní kategorie jsou následující: Agentura roku, Nezávislá agentura roku, Odpovědná agentura, Nejlepší místo, kde pracovat, Nejlepší aktivita pro rozvoj talentů, Nejlepší nová agentura. MAM opět otevřel vedle nominací do uvedených kategorií také nominace pro Talent roku, který je nyní omezen 26 lety, a Nejlepšího marketéra.
Soutěž stejně jako loni počítá s oceněním kreativního a accountského tým roku a také udělí cenu pro Stratéga roku. Ocenění Volba klientů bude vyhlášeno na základě výsledků průzkumů mezi zadavateli.
Klíčová data
Nominace do soutěže budou uzavřeny 15. prosince. Následně proběhne ověřování ze strany MAM.
Podrobné dotazníky pro jednotlivé kategorie budou nominovaným agenturám a osobám v rámci II. kola rozeslány 2. ledna. Ukončení II. kola je naplánováno na 15. ledna. Účast v II. kole bude v aktuálním ročníku soutěže zpoplatněna.
Do konce února bude probíhat hodnocení ze strany odborných garantů soutěže, mezi nimiž je stejně jako loni Atmoskop.cz, Asociace společenské odpovědnosti, Havel & Partners a Behavio. Výzkumnou agenturu Nielsen ve 2. ročníků nahrazuje ResSolution Group.
Poroty, jejichž účastníky MAM představí v lednu 2024, zasednou v druhé polovině března. Vítězové budou oznámení v polovině dubna.
Veškeré informace potřebné k nominacím najdete na webu agenturaroku.mam.cz. Podrobná pravidla budou tamtéž zveřejněna do 30. listopadu.
Váhy, s nimiž vstupují do aktuálního ročníku jednotlivé hodnocené oblasti dvou hlavních kategorií (Agentura roku a Nezávislá agentura roku), zůstávají stejné jako v prvním ročníku:
V prvním ročníku soutěže Agentura roku se stala vítězem agentura McCann Prague. Výherci dalších kategorií byly agentury
Marketérem roku se stala Lenka Mastešová z Datartu, Talentem roku porota zvolila Davida Červeného ze Zaraguzy a Stratégem roku se stal Adam Špina z Ogilvy (tehdy ještě v Triadu).
Fotogalerii z minulého ročníku najdete zde.