Reklama
Megaboard

Havas, Optimist, VCCP a Liftago jsou ve finále evropské soutěže ADC

Mezi 416 finalistů ADCE Awards se probojovaly tři české agentury — Havas, Optimist a VCCP a Liftago. Slovensko má dvanáct šancí.

Do finále evropské kreativní soutěže ADCE se mezi 416 finalistů probojovaly tři české agentury se svými projekty, doplňuje je společnost Liftago se svým bojem s „trolly“. Dokonce 12 „zářezů“ pak mají agentury ze Slovenska. O vítězích se rozhodne na závěr evropského festivalu kreativity ADCE Festival s podtitulem Agents of Change, který se koná v Barceloně 30. listopadu a 1. prosince.

Kdo z Česka zabojuje o ocenění?

Horizonty od Havas Prague pro České dráhy

Kampaň Horizonty od agentury Havas pro České dráhy je ve finále kategorie Print & Outdoor – Print Advertising. Projekt vynalézavě upozorňuje na to, že nejpohodlnější způsob cestování na dovolenou je vleže. Vizuály nabízejí pohled na krajinu za oknem z horizontální polohy, a tak abstraktní podívanou přitahují oko zákazníka. Série vizuálů na Czech Creative Awards získala zlato mezi tiskovými kampaněmi a získala též bronz v letošním ročníku Golden Drum.

Tour de France Femme NFT od agentury Optimist pro Škoda Auto

Shortlist v kategorii Design – Illustration patří série NFT vytvořená společně s umělkyní Ilonou Polanski s agenturou Optimisto pro Škoda Auto – We Love Cycling. Série vznikla k podpoře vůbec prvního závodu žen na Tour de France, NFT byly rozebrány za tři sekundy. Projekt má z Czech Creative Awards zlato v kategorii vizuálního řemesla ilustrací.

M1nuta ticha od VCCP pro organizaci Člověk v tísni

V kategorii Design – Motion Graphics má nominaci výmluvně ilustrovaný projekt M1nuta ticha pro organizaci Člověk v tísni. Ten minutou ticha upozorňoval na 6500 dělníků, kteří zemřeli během příprav Mistrovství světa ve fotbale v Kataru, o čemž mlčela jak pořadatelská země, tak FIFA. Projekt už má z ADC Czech Creative Awards zlato za nejlepší animace a Grand Prix za Craft.

Liftago vs. trollové od Liftaga

Agentury pak se shortlistem v kategorii Interactive & Mobile doplňuje in-house projekt společnosti Liftago, která už na ADC Czech Creative Awards dostala zlato za vytvoření konzistentního a osobitého jazyka značky (a stříbro za social a bronz za PR). Zvýraznila ho ještě krátce po začátku války na Ukrajině, když vyjádřila podporu napadené zemi a od té doby se dodnes v obraně hodnot brandu srdnatě pere s trolly a nenávistnými komentáři s humorem sobě vlastním.

Kompletní přehled nominací si můžete projít zde. Najdete mezi nimi i dvanáct shortlistů pro slovenské agentury.

Slovenské nominace

Mezi nimi zazářila This Is Locco, která má hned čtyři nominace za projekt Hokejová mrkva pro slovenský Kaufland, která už získala zlato ve sportovní kategorii a k tomu dvě stříbra za kreativní využití médií pro engagement a za obsah v nativní reklamě v soutěži Golden Drum.

This is Locco pak má ještě dva shortlisty s projektem Nastěnka pro Zastoupení Evropské komise na Slovensku, v němž herečka Darina Chmúrová (hlas Nastěnky z Mrazíka) varuje veřejnost, aby nevěřila ruským „pohádkám“.

Jednu nominaci pak má Istropolitana Ogilvy s projektem pro neziskovou organizaci Magna Slovakia s názvem „Prežili?“. V něm našli děti z dalekých zemí, které přežili s díky podpoře veřejnosti i známých osobností.

Istropolitana pak má ještě jeden shortlist s kampaní Valentínky sklerózy pro slovenskou MS Hope, která mladé lidi upozorňovala na příznaky roztroušené sklerózy, které se nápadně podobají rčením spojeným se zamilováním.

Free Andy pak získala nominaci s kampaní na Den válečných veteránů „Buďme hrdí na naších chlapcov“ pro slovenské Post Bellum. S pomocí sportovních metafor výmluvně ukázala, že podobnou podporu jako sportovci, si zaslouží právě i veteráni.

Agentura Mannschaft pak uspěla s projektem pro občanské sdružení Vagus s názvem „2 % pre Vagus“, která s pomocí tipů na úspory během energetické krize upozorňovala na situaci lidí bez domova a vyzývala k jejich podpoře s pomocí možnosti věnovat dvě procenta z daní.

Wiktor Leo Burnett pak uspěla s kampaní pro Východoslovenskou energetiku „Čakanie na linke“, která využila obsazovací hudbu zákaznické linky jako reklamní formát lákající na nový portál, kde je možné vyřídit všechny požadavky.

Chybět nemohou ani bratislavská Zaraguza, která ve spolupráci se slovenskou agenturou Wavemaker a ukrajinskou Respeecher vytvořila pro Slovenskú sporiteľňu projekt Moji milí Slováci, který pro šíření lepší nálady oživil hlas Júlia Satinského. A už za to získal letošní Zlatý klínec nebo se stal projektem roku na Zlatém středníku.

Článek jsme aktualizovali v pondělí 20. listopadu o projekt společnosti Liftago.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále