Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ceny Effie jsou rozdány! Grand Prix si odnáší VCCP s Albertem

V soutěži oceňující nejefektivnější komunikační projekty Effie Czech Republic získala nejvíce trofejí McCann Prague, následovaly ji Ogilvy a Publicis.

Už 26. ročník soutěže efektivního marketingu a komunikace Effie Czech Republic, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), zná své vítěze. Ještě před ostrým startem ceremoniálu ale na pódium vystoupila výkonná ředitelka AKA Kateřina Hrubešová a za asociaci udělila in memoriam ocenění Srdcař české reklamy Robertu Peňažkovi. „Je to už rok, co tady s námi není. Byl velikou osobností českého reklamního trhu i efektivní komunikace a takové osobnosti je třeba si připomínat,“ uvedla.

Během slavnostního večera v pražském kině Lucerna pak bylo rozdáno sedm zlatých, 16 stříbrných a 17 bronzových trofejí spolu se čtyřmi speciálními oceněními. Jako zlatý hřeb večera bylo uděleno i Grand Prix. „Nejefektivnější řešení propojují to, co je ověřené a funguje, s novým přístupem a kreativitou. I v letošní porotě Effie jsme měli ‚staré harcovníky‘, kteří hodnotí projekty několik ročníků, a tím udržují kontinuitu vysoké kvality prací. Doplnili je nováčci či lidé po dekádě pauzy v porotcování, ti zase přinesli ‚out of the box‘ pohled na projekty,“ přiblížila prezidentka AKA Petra Jankovičová a připomněla, že do letošního ročníku se sešlo rekordních 114 přihlášek.

Reklama
ČEZ

Jako nejúspěšnější přihlašovatel ročníku se ukázala agentura McCann Prague, jejíž zástupci se na pódium vydali dokonce pro celkem patnáct trofejí včetně dvou zlat a zvláštní Ceny ADC — The Best of Creativity. S odstupem ji následovaly agentury Ogilvy s pěti trofejemi včetně speciální Ceny Google — Nejlepší využití YouTube, a Publicis Group se čtyřmi oceněními. Z pohledu zadavatelů se nejvíce dařilo projektům ČSOB, jež získaly pět cen, a Plzeňskému Prazdroji, České asociaci pojišťoven a VZP, jejichž kampaně získaly po čtyřech trofejích.

„Vedle oslavy sošek ale nezapomínejte budovat vztahy. Letos jsme se na to podívali a zjistili, že právě na základě dlouhodobých vztahů vznikají nejúspěšnější projekty, protože průměrná doba spolupráce agentury a klienta u oceněných kampaní trvá déle než čtyři roky. Tak ať nám čísla do budoucna rostou,“ vyzvala také ještě Petra Jankovičová, která se na pódiu doplňovala s moderátorem večera Markem Hlavicou, jenž také ceremoniál osvěžoval vystoupeními hudební skupiny Marek & The Seladons.

Grand Prix a zlato pro VCCP a Albert

Cenu nejvyšší si odnesla agentura VCCP, která s řetězcem Albert a s agenturami Line Art a Carat připravila projekt v Effie nazvaný „Dvě slova, která pomohla transformovat značku“. Ten symbolizuje přerod brandu Albert od jednoho z řetězců soustředícího se na komunikaci akcí k lídrovi v nabídce „lepšího a zdravějšího jídla“. Projekt, který vedle marketingu proměnil i design obchodů a nabídku vlastních značek přispěl vyššímu průměrnému objemu nákupů, loajalitě i důvěře zákazníků a image brandu. Probíhá kontinuálně od roku 2018 a agentuře se zadavatelem přinesl i zlato v kategorii Dlouhodobé budování značky.

Níže se můžete podívat na kompletní výsledky letošního ročníku české Effie a přehled dalších zlatem oceněných projektů.

Kategorie: Obsahový / Content marketing

Oceněný projekt: Zpomal, ještě je brzo
Agentura: McCann Prague s Hero & Outlaw, Renegadz
Klient: Česká asociace pojišťoven

Druhý ročník dlouhodobého projektu bojujícího proti nepřiměřené rychlosti na silnicích 13 minut se zaměřil na mladé. Hlavním prvkem kampaně byl interaktivní pořad 13 cest pro střední školy s režií Markuse Kruga doplněný plánem výuky připraveným s experty, který se stane i součástí obsahu ČT edu.

Agentura McCann Prague pak ještě s ČAP v Effie uspěly i s třetím ročníkem projektu 13 minut – Národní den beze spěchu. Ten získal bronz v kategoriích Malý rozpočet a PR.

Kategorie: Ostatní služby

Oceněný projekt: Talent za 1/4 ceny pro „outsidera“ PwC
Agentura: VMLY&R s Mindshare
Klient: PricewaterhouseCoopers

PwC potřebovala ve vysoce konkurenčním prostředí efektivně oslovit a získat mladé talenty, čehož docílila kampaň se zdůrazněním dopadu a přesahu práce, která může být jinak vnímána až jako nudná. Vystihl to i s nadsázkou podaný spot a efektivitě pomohlo cílené šíření kampaně v digitálu a OOH. Vedle zlata v této kategorii projekt získal i stříbro za Aktivační marketing.

Kategorie: Finanční služby

Oceněný projekt: Změna přístupu a uvažování směrem k lepší efektivitě u leadera trhu
Agentura: Boomerang Communication
Klient: Kooperativa

Kooperativa potřebovala pro své životní pojištění nový koncept komunikace, který by pomohl dlouhodobému a stabilnímu růstu obchodních výsledků. To se podařilo díky kreativnímu konceptu „Děti o nás vědí víc, než si myslíte“, s jehož pomocí pojišťovna dává důraz na prevenci a profesionalitu, čímž buduje i důvěru klientů.

Kategorie: Nápoje

Oceněný projekt: Vína zrozená z kusu země, na které jsme všichni vyrostli
Agentura: Outbreak
Klient: Vinařský fond

Vinařský fond bojoval s klesající znalostí a aktivačním potenciálem značky Vína z Moravy, vína z Čech, která má pomáhat úspěchu českých vinařů i vinohradníků. Když nový kreativní koncept zdůraznil úsilí, um, radosti a strasti reálných vinařů ve stylu dokumentárního filmu, trend se podařilo zvrátit. Kampaň se mimo jiné dostala na rekordní hodnoty v atributech zaujetí i líbivosti.

Kategorie: Spotřební zboží

Oceněný projekt: Nenechte si obrátit život vzhůru nohama
Agentura: McCann Prague
Klient: GlaxoSmithKline

Společnost GlaxoSmithKline potřebovala zvýšit povědomí o vakcíně Bexsero proti meningokokovému onemocnění, kterou od loňského roku stát hradí vedle kojenců i pro náctileté. A to v situaci, kdy je veřejnost po covidu vůči vakcínám rezervovaná. Silná komunikace ve stylu hesla „Lusknutím prstu se tvé zdravé dítě může stát vážně nemocným“, spoty ukazující nejrizikovější situace i působivé vizuály pomohly zvýšit jak brandové, tak obchodní cíle.

galerie

Kategorie: PR

Oceněný projekt: #nePINdej!
Agentura: Svengali Communications
Klient: Česká bankovní asociace

Přes 200 tisíc lidí od náctiletých po seniory proškolil v kyberbezpečnosti prostřednictvím testů a her projekt #nePINdej! Díky kampani v televizi, kinech a na internetu, ve venkovní reklamě, přes sms operátora O2 i s pomocí influencerů, jako je Mikýř a Jirka vysvětluje věci, měla kampaň celkový zásah téměř 48 milionů lidí. I s jednoduše vtipnými spoty vysvětlila, že na internetu není vše tak, jak vypadá.

Picture of Jakub Křešnička

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. V Marketing & Media se věnuje převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.
Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)