Odborná porota soutěže, kterou pořádá profesní organizace PR Klub, vybírala z rekordního počtu 256 nominací.
Na slavnostním galavečeru v pražském hotelu NH Prague City rozdala profesní organizace PR Klub ocenění Mluvčí roku 2022. Letošní ocenění vzešli z rekordního počtu 256 nominací od novinářů a expertů v oboru komunikace a PR.
„Porota ocenění Mluvčí roku každoročně vyzdvihuje práci těch, kteří dlouhodobě projevují kvalitu své práce spojenou s etickými standardy profese, maximální profesionalitou, transparentností a také proaktivitou,“ říká Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu a dodává: „O výsledcích rozhodlo 18 profesionálů, z nichž přibližně polovina zasedá v porotě každý rok – díky tomu dokáže sledovat práci těch nejlepších komunikátorů v zemi v detailu i v dlouhodobém srovnání.“


V kategorii Nejlepší mluvčí soukromého sektoru letos zvítězil Pavel Jína, PR manažer a tiskový mluvčí českého zastoupení automobilky Škoda Auto. Na druhém místě se umístila Kateřina Pavlíková, tisková mluvčí CK Čedok. Třetí příčku obsadil Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt Česko.
V kategorii Nejlepší mluvčí veřejného a neziskového sektoru se prvenství ujal Miroslav Čepický, ředitel komunikace Nadace rodiny Vlčkových. Stříbrnou příčku získal Jiří Fröhlich, tiskový mluvčí České obchodní inspekce. Bronz si odnesl Prokop Voleník, tiskový mluvčí Zdravotnické záchranné služby Ústeckého kraje.

Titul PR tým roku porota udělila Hasičskému záchrannému sboru České republiky. Na druhém místě se umístil komunikační tým Českého předsednictví v Radě Evropské unie 2022 a třetí příčku obsadil PR tým Institutu klinické a experimentální medicíny.
„Komunikace je strategickou rolí s obrovským vlivem na reputaci organizací a značek. Profesní ocenění Mluvčí roku proto ukazuje příklady top profesionálů, kteří dokáží nejlépe naplňovat strategické cíle organizací, pro které pracují, zároveň rozumí perfektně médiím a vzájemné synergie dokáží maximálně vytěžit,“ uvádí Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu a dodává: „Právě dobrá reputace a porozumění tomu, jaké hodnoty daná značka nese a zároveň co média očekávají, jsou základem pro její úspěšné a dlouhodobé fungování a dosahování cílů jejího vedení.“
Mezi partnery ocenění Mluvčí roku 2022 patří PRE, Monitora Media, NH Prague City, Coca-Cola HBC, Plzeňský Prazdroj, Víno Hruška, Bohemia Sekt, Smilebox a Polagraph. Mediálním partnerem je Newstream.cz.