V soutěži oceňující nejefektivnější komunikační projekty získaly nejvíce cen agentury McCann Prague, Ogilvy a Triad s Momentum.
Asociace komunikačních agentur (AKA) vyhlásila vítěze již 25. ročníku soutěže Effie Awards Czech Republic. Své majitele našlo celkem sedm zlatých, 17 stříbrných a 20 bronzových trofejí, k nimž se počítají ještě tři zvláštní ocenění – od asociace SIMAR za nejlepší využití dat, Cena Google za nejlepší využití YouTube a Cena FTV Prima a Mediaclubu za nejlepší využití videoobsahu.
Uděleno bylo i Grand Prix, o němž speciální užší porota opět rozhodovala přímo na podiu během slavnostního vyhlašování v Kině Lucerna. Získala ho agentura WMC Grey za projekt Dopravart, Rychlart, Chytrart pro e-shop Datart. Komunikace se sympatickým hrdinou Richartem vytvořila pro brand vlastní svět inspirovaný ilustracemi Karla Zemana. I ten v poutavých kampaních pomohl vyniknout mezi konkurencí, a tak koncept Datartu pomohl čtyřnásobně překonat cíl pro zvýšení tržeb a trojnásobně přesáhnout cíl pro zvýšení příjmů z e-shopu. Návratnost investice do komunikace dosáhla hodnoty 279 procent. Kampaň pak také získala zlatou trofej v kategorii Ostatní služby.
Z agentur byla nejúspěšnější McCann Prague, která získala devět trofejí. Z toho pět – dvě zlaté, dvě stříbrné a bronz – bylo za projekt 13 minut pro Českou asociaci pojišťoven, realizovaný ve spolupráci s agenturami Hero & Outlaw a Renegadz. Ten už také získal stříbrného lva na festivalu v Cannes Lions a ocenění sbíral i na dalších soutěžích včetně Grand Prix z IMC Czech Awards.
Další favorit letošního ročníku, agentura Ogilvy, jako přihlašovatel získala celkem šest cen. Proměnila pět z osmi nominací – získala stříbrnou, dvě bronzové a zlatou trofej, již obdržela za kampaň na Sčítání 2021 pro ČSÚ. Ta rovněž získala Zvláštní ocenění SIMAR za nejlepší využití dat.
Čtyři trofeje si pak odnesla agentura Triad Advertising, která získala dvě zlata za kampaň pro Gambrinus ze skupiny Plzeňského Prazdroje, a dva bronzy za kampaň pro Mast-Jägermeister. Čtyři ocenění – jedno stříbro a tři bronzy – obdržela česká Zaraguza. Čtyři trofeje si odnesla též agentura Momentum – tři stříbra a novou zvláštní Cenu FTV Prima a Mediaclubu za nejlepší využití videoobsahu.
Letošní ročník patřil digitální komunikaci, která se dočkala hned několika nových kategorií. „S rozvojem digitálních komunikačních kanálů, který ještě akcelerovala covidová omezení, každým rokem vzrůstá význam digitálních kampaní a je jedině dobře, že se jim nyní dostane pozornost, kterou si právem zaslouží,“ komentuje rozšíření počtu oceňovaných kategorií Marek Hlavica, ředitel AKA, který byl zároveň už podesáté moderátorem slavnostního večera.
Na spoty zlatem oceněných prací se podívejte pod tabulkou celkových výsledků.
Kategorie: PR a Sociální, ekologický, kulturní marketing
ČAP – 13 minut
Vítězná agentura: McCann Prague, Hero & Outlaw, Renegadz
Klient: Česká asociace pojišťoven spolu s Policií ČR a BESIP
Kategorie: Aktivační marketing; Nápoje
Gambrinus Cup vrátil pivaře do hospod
Vítězná agentura: Triad Advertising; McCann Prague, Wavemaker Czech
Klient: Plzeňský Prazdroj
Kategorie: Digitální marketing
Udělat radost druhým je největší vítězství
Vítězný přihlašovatel: Sportisimo
Klient: Sportisimo
Kategorie: Kampaně veřejné správy
ČSÚ sčítal Čechy online. Jednoduše. Raz dva
Vítězná agentura: Ogilvy
Klient: Český statistický úřad