Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Brandminton: Kooperativa versus Alza

V pátém díle soutěže Art Directors Clubu si zadavatelé vyzkoušeli tvorbu tiskové reklamy na korektor kocoviny.

Art Directors Club vydává pátý díl pořadu Brandminton, kde si klienti zkouší role kreativců. Tentokrát své síly poměřili Petra Holá (senior marketing manažerka) a Michaela Doležalová (senior manažerka marketingových kampaní) z Alzy a v dresu Kooperativy reprezentoval Daniel Časar (vedoucí odboru marketingové komunikace) s Jiřinou Krbcovou (brand manažerka).

Týmy mají za úkol vymyslet printovou reklamu na produkt, který jim určí reklamní kolo neštěstí, a to tentokrát ukázalo na Korektor kocoviny. Druhé zatočení vybralo key message ve znění „Nejkrásnější dárek pro ty, na kterých vám záleží“. Tento finální brief oba týmy celkem zaskočil a bylo od začátku jasné, že rozlousknout tohle zadání nebude vůbec jednoduché.

Reklama
ČEZ

Klientský souboj můžete vidět ve videu, které vzniká v produkci Separation Films, na ADC YouTube kanálu.

Pořad není jen o samotném vymýšlení, ale i o pochopení toho, jak kreativa vzniká. Proto po krátkém rozkoukání následuje něco jako brainstorming, ve kterém moderátorky Klára Javůrková (WMC Grey) a Markéta Kolodžejová (Proboston) představují různé techniky vymýšlení.

Tým Alzy byl v lehké výhodě, protože mají interní agenturu, a tak jsou na vymýšlení s kreativci více zvyklí. Oba týmy nakonec na review přišli s jedním nápadem, který jim přišel nejsilnější. V Kooperativě na to šli přes emoce a lidi, zatímco v Alze se vydali cestou symboliky. „Největším kamenem úrazu bylo pro oba týmy vymýšlení headlinu a copy, přestože se to často zdá jako ta nejsnazší část,“ komentuje průběh review Klára Javůrková. „Texty jsou nejbolestivější částí každý díl. Paradoxně si všichni myslí, že nejnáročnější je vymyšlení obrázku, ale vystihnout myšlenku do několika slov občas trvá fakt dlouho,“ potvrzuje její kolegyně Markéta.

Podívejte se na výsledky snažení týmů a hlasujte pro svého favorita na facebookové stránce ADC.

„Myšlenka Brandmintonu, tedy to, že chceme přibližovat světy marketérů a kreativců je pořád stejná. Ale s každým dílem objevujeme nové věci, které chceme zlepšit a posunout. Protože ono se to nezdá, ale opravdu věci vidíme trošku jinak a je fajn hledat průsečíky. Do budoucna na tom chceme dál pracovat, aby si naši návštěvníci z téhle zkušenosti pak odnesli co nejvíc,“ zamýšlí se nad plány do budoucna Klára Javůrková.

Její kolegyně Markéta Kolodžejová pak vyvrací plané obavy zadavatelů: „Taky jsme zjistily, že největším strašákem klientů kupodivu není vymýšlení kreativy, ale kamery. Jakmile ale zjistí, jak uvolněná atmosféra na workshopu panuje, stres rychle opadne a ani je nevnímají.“

Chcete si také vyzkoušet kreativní workshop a změřit síly s kolegy z oboru? Uvidíte, že jakmile si jednou vyzkoušíte roli kreativce, posune vás to i jako markeťáka. Přihlaste se nezávazně do dalšího dílu Brandmintonu.

Do projektů je partnersky zapojená produkce Separation Films, Drawetc jako realizátor ilustrací, Marketing a Media v roli exkluzivního mediálního partnera, Biofilms rental poskytuje techniku a WMC Grey prostory pro natáčení.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)