Do finále soutěže efektivní komunikace se probojovalo 68 přihlášených projektů. Dvanáct nominací má McCann Prague, Ogilvy osm.
Letošní ročník soutěže Effie Czech Republic, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), odtajnil shortlist kampaní, které se probojovaly do finále. Celkem se to podařilo 68 z přihlášených projektů. Nejvíce šancí na vítězství mají tradiční rivalové soutěže – McCann Prague s dvanácti nominacemi a Ogilvy s osmi projekty. Po pěti finalistech pak mají agentury Triad, VMLY&R a Zaraguza.
Na celkový přehled projektů na shortlistu se můžete podívat níže nebo si ho stáhnout zde.
Letošní ročník se zaměřuje na oblast digitálního marketingu a on-line video obsahu. A to především díky partnerství s českým Googlem, díky němuž bude také vyhlášena speciální Cena za nejefektivnější využití YouTube. Nová kategorie Digitálního marketingu se zároveň stala jednou z nejpopulárnějších – na shortlist se zde probojovalo devět projektů. Stejný počet pak zabojuje o vítězství v kategorii Ostatní služby. Další výrazný souboj bude v kategorii Nápoje, kde soupeří osm finalistů.
O nominacích do shortlistu rozhodla nezávislá porota složená ze zástupců zadavatelů, komunikačních agentur, mediálních agentur, výzkumných agentur (členů sdružení SIMAR) a zástupců odborných médií a nově také zástupců Google. Hodnocení probíhalo od 22. srpna do 12. září.
K Effie neodmyslitelně patří také tradiční galavečer. „Předávání cen je vždy významnou událostí pro celý marketingový obor. Effie je dle výzkumu mezi klienty nejrespektovanější oborovou soutěží,“ uvedl již dříve ředitel AKA Marek Hlavica, který každým rokem galavečer moderuje. Včetně „covidového“ ročníku, který streamoval živě z obýváku. Letos vyhlášení proběhne 23. listopadu v Kině Lucerna.