Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Česko má šance v evropské i globální Effie

© IKEA

Do finále soutěže nejefektivnějších kampaní Evropy se probojovaly McCann Prague s FAČR. Dvě šance mají také IKEA s agenturou Triad, které se dostaly i do globálního klání.

Soutěž Effie Europe, kterou pořádá Evropská asociace komunikačních agentur (EACA), představila shortlist nejefektivnějších kampaní Evropy. Mezi osmdesátku nominovaných se za Česko se do finále probojovaly tři projekty.

Jedním z nich je náborová kampaň rozhodčích pro Fotbalovou asociaci ČR od agentury McCann Prague Chci pískat – náborovka s tahem na bránu. Ta uspěla v kategorii zaměřené na malý rozpočet – Best of Europe: Small Budget. Projekt, který k licenčním zkouškám přilákal stovky lidí, už získal zlato v loňské české Effie v kategorii sportovní marketing.

Reklama
ČEZ

Se dvěma projekty pro společnost IKEA je pak v evropském finále také pražská agentura Triad. Jedním z nich je projekt IKEA safe exit, který zabodoval v kategorii Retail. Zde bude shodou okolností bojovat o vítězství s belgickou kampaní skupiny IKEA #IKEAChangeMaker od Ogilvy & Social.Lab.

Dalším úspěšným projektem je dlouhodobá kampaň Za bezpečný domov, s nímž Triad a IKEA získaly dokonce Grand Prix na loňské české Effie a řadu dalších ocenění v Česku i ve světě. O ocenění zabojuje v kategorii Best of Europe: Positive Change, která patřila k nejoblíbenějším mezi přihlašovateli, stejně jako další společensky prospěšné kategorie.

Celý shortlist evropských Effie si můžete stáhnout zde. Výsledky budou slavnostně vyhlášeny prostřednictvím online přenosu 30. listopadu.

Mezi 60 nejlepšími na světě

IKEA s Triadem (a Dentsu Czech Republic a Bistro Films) mají navíc šanci i v globální soutěži efektivity Global Best of the Best Effie Awards. Na shortlistu je celkem šedesát kampaní z celého světa a projekt Za bezpečný domov je nominován v kategorii Positive Change: Social Good – Brands. Soupeřem mu zde bude projekt farmaceutické společnosti Roche od agentury Gres Todorchuk „The Disease That Ukraine Doesn’t Notice“. Ten upozorňoval na potřebu včasné diagnostiky rakoviny plic a uspěl už v loňském ročníku ukrajinské Effie.

Pro Českou republiku je umístění na tomto shortlistu vůbec prvním takovým úspěchem. Soutěž The Global Best of the Best se vyhlašuje od loňského roku, v němž se hodnotily projekty za roky 2019 a 2020. Česko se tehdy neumístilo, ale slovenský Triad se mezi finalisty probojoval se dvěma projekty – Terapia šetrením pro VÚB banku a True Colors of Slovakia pro značku Absolut spadající pod slovenský Pernod Ricard.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)