Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Golden Drum 2024: budujte značky odspodu

© MAM

Letošní Golden Drum patřil komunitám, hlasům z okraje společnosti, odvaze stát si za svými nápady, hledání kreativních cest v nejisté době a smysluplnosti lokálního dopadu. V rozšířeném aktuálním vydání MAM vám přinášíme to nejlepší z vystoupení světových řečníků. Objednat si ho můžete v našem e-shopu.

Letošní Golden Drum byl zase ve všem pozitivním o kousek lepší než ten loňský. Více lidí — sál praskal ve švech od začátku do konce, lepší organizace – vše šlapalo naprosto hladce, svižnější průběh — až se nedal udýchat, zábavnější večírky – člověk má po nich pocit, že zná snad už všechny, a humornější počasí — doslova každou hodinu bylo jiné.

Golden Drum je otevřený a stejně taková byla naprostá většina vystupujících. I vzkazy z pódia nabádaly k otevřenosti, přijímání jinakosti, ať už se projevuje názory či kulturou, a přetvoření problémů na příležitosti. Nebyla to jen slova – řečníci je dokládali svými zkušenostmi a prezentovali reálné změny a dopady, které jejich kampaně zvládly.

Reklama
ČEZ

Podle Katie Sterling z WARC je největší překážkou v budování značek kultura, v níž pracujeme. „Shodujete se ve firmě v tom, jakou hodnotu vám kreativita přináší? A máte sladěnou dlouhodobou vizi?“ směřuje v rozhovoru otázky na zadavatele inzerce.

Adam Kerj z Accenture Song Europe zase upozornil, že „do roku 2025 může být 90 procent obsahu generováno AI a většina z toho bude průměrná“.

Už nyní ale mohou podle Guye Wieynka z AnalogFolk za nedostatek autenticity v komunikaci značek stereotypy z lenosti. V rozhovoru se mimo jiné věnujeme výzvám, jímž čelí v současné době východní Evropa. Wieynk je nevnímá pouze jako problém: „Mohou sloužit jako silný zdroj inspirace,“ tvrdí.

Řešení globálních problémů je pak podle Kentaro Kimury z Hakuhodo třeba hledat u lokálních komunit. Celosvětový a udržitelný dopad podle něj přinášejí „živá kulturní řešení“. Vycházejí z lokální hrdosti, boří tabu a přispívají udržitelnosti.

Značky by podle Riku Vassinena v komunikaci rozhodně neměly být jen vážné. „Ve smutném světě mohou hrát důležitou roli v tom, že do něj vnesou trochu zábavy,“ říká v interview.

O GenZ jako tvůrkyni změn promluvil na festivalu Golden Drum výkonný ředitel Imagen Insights Jay Richards. O co jí jde? „Chce po nás vytvářet cool obsah,“ řekl na pódiu a zdůraznil, že rychlé testování nápadů umožňuje značkám zjistit, které z nich u tohoto publika rezonují.

Do světa médií budoucnosti, tedy do světa, v níž se bude generace Z zřejmě pohybovat zcela běžně a lehce, nás nechala v rámci vystoupení s názvem Media Utopia nahlédnout Janet Levin. „Dnes je pro značky obtížnější prorazit, protože mají spotřebitelé více možností, silnější algoritmy a více obsahu než dříve. Značky potřebují neotřelé, nelineární myšlení, aby našly nové příležitosti pro růst,“ uvádí v rozhovoru pro MAM globální šéfka oddělení invence společnosti Mindshare, jež v agentuře současně řídí globální strategii společnosti Unilever.

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)