Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

SIMAR ukázal nejasnou zprávu o budoucnosti světa

Jak se bude proměňovat společnost, ukázalo pět inspirativních osobností na konferenci ke 30. výročí Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění.

„Na oslavách našeho 30. výročí jsme se nechtěli ohlížet do minulosti jako ostatní, ale naopak se podívat na to, jaká by mohla být budoucnost třeba za dalších 30 let,“ uvedl předseda SIMAR Michal Ševera program probíhající v zajímavých prostorách Radlické kulturní sportovny. K mladým kulatinám pak organizaci popřála i Radana Čechová, šéfredaktorka časopisu Marketing & Media, který konferenci spolupořádal. „V oboru jsem 25 let, skoro stejně jako Marketing & Media, a asi nespočítám, kolik výzkumů, analýz a dat nám díky vám prošlo pod rukama. Jsem vděčná za naši blízkou spolupráci a doufám, že nám vydrží minimálně do dalších kulatin,“ uvedla.

A jaká že nejistá budoucnost nás čeká? Zakladatelka Asociace společenské odpovědnosti Lucie Mádlová vzpomněla, jak si v roce 2008 z učitelského Erasmu přivezla téma udržitelnosti a udržitelného podnikání. I do dizertační práce si ho musela prosadit.  Dnes je ale situace jiná, udržitelnost se čím dál tím častěji stává strategií firem. „Za poslední rok vzniklo v podnicích tolik pozic věnujících se udržitelnosti a společenské odpovědnosti jako za předchozích dvacet let. Ať se to kritikům tématu líbí nebo ne, stane se do budoucna udržitelnost jazykem firem, médií, i veřejnosti,“ předestřela Mádlová.

Reklama
ČEZ

Že by společnosti do budoucna prospěla i proměna vnímání divadla, poukázala režisérka na volné noze Daniela Špinar. Podle ní totiž divadla částečně přišla o svůj smysl, když se z nich stávají „muzea“ tisíckrát hraných kusů beze změn. „Tím, že se chce podbízet divákům zábavou, přichází divadlo o roli zrcadla, v němž se odráží společenský vývoj, který zase lidi posouvá někam dál,“ prohlásila Špinar s tím, že se situace snad otočí, když si lidé uvědomí, že jim divadlo může poskytovat i zajímavé a vzrušující zážitky, které nečekali. Jen tak se do budoucna zachová intuice a originalita umělců a autorů, které by jinak mohla nahradit AI.

Jak je pro společnost do budoucna důležitý rozvoj škol – a zvláště těch základních – pak ukázal Martin Kozel, ředitel organizace Učitel naživo. „Škola totiž buduje společný kulturní rámec a jazyk, rodí se v ní společnost a vzdělávání ve výsledku představuje svobodu a moc,“ uvedl Kozel s tím, že je potřeba pro změnu mít jasný cíl, skvělou přípravu učitelů a ředitelů, ale i systematickou práci na učící se kultuře. A chybět by nemělo ani sledování dopadu.

Podobné téma pak pro budoucnost podtrhnul profesionální horolezec Radek Jaroš, který zdůrazňoval, jak je pro rozvoj společnosti důležitý sport včetně tělocviku ve škole, aby se nestávalo, že „výkonnost dnešních kluků je na úrovni holek před dvaceti let“. A stejně zdůraznil prospěšnost přijímání výzev a cestování. „Můžete-li dítě vyslat do světa, i když z něj bude chvíli otloukánek, udělejte to. Ve výsledku ho to strašně posune a také si to užije,“ prohlásil Jaroš s tím, že nedostatek zcestovalosti je znát i z aktuální situace. Starší generace cestovat nemohla. Ta další si to nechala utéct, teď jen sedí, stěžuje si, jak bylo lépe, a kvůli chybějícímu rozhledu nic neudělá,“ dodal.

Alžběta Solarczyk Krausová, zakladatelka a šéfka společnosti Respectful AI, si pak posvítila na umělou inteligenci. Varovala před jejími neduhy, jako když se dá s dostatečně dlouhým promptem „zkazit“ každá AI. Ukázala ale hlavně, jaká je pozitivní transformační síla AI. „Záleží jen na tom, jak se k AI postavíme. Máme mimo jiné roli jejího kurátora – sama po nás chce, abychom jí ujasnili, jak se má chovat a co má dělat,“ uvedla Solarczyk Krausová a doplnila: „Měli bychom se pro ni nadchnout, protože tady s námi zůstane, může nám pomoci vyznat se v té záplavě informací a zároveň nám nedovolí zůstat na jejich povrchu, pokud to po ní budeme chtít.“

Na závěr pak SIMARu k výročí popřál výkonný ředitel evropské asociace ESOMAR Joaquim Bretcha, který zároveň potěšil účastníky konference oznámením, že se ESOMAR Congress bude v roce 2025 konat v Praze a do pátku 25. září jsou k dispozici vstupenky zlevněné o 50 procent.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu