Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

ContentX: empatie a kreativita stále vítězí nad generickou AI

Nejen marketéři stojí před výzvou, jak vytvořit obsah, který zaujme a přinese výsledky. Jak s kreativní tvorbou „mává“ vzestup AI? O tom, jestli nás zaplaví generické texty a jak bude vypadat obsah za 10 let, hovoří řečníci blížící se konference ContentX.

Obsah poctivý jako babiččiny koláče
Umělá inteligence umí spojovat slova k sobě, ale nedokáže do textů přenést například kulturní kontext, nevytvoří slovní hříčky a nepřetaví do obsahu osobní zkušenost. Zároveň je to ale nástroj, který nejde ignorovat.

Pro tvůrce obsahu je zásadní naučit se AI nástroje využívat ve svůj prospěch. Ne pro tvorbu samotného obsahu, ale třeba pro vyhledávání, načrtnutí osnovy a sumarizaci dat. AI dokáže zvýšit efektivitu, ale nenahradí unikátní lidský hlas. A v marketingu pracujete s emocemi, empatií a kreativitou, kterou umělý jazykový model těžko vygeneruje.

Podle Jana Ambrože, UX directora z agentury VML, se robotický obsah lidem za čas přejí a přijde hlad po lidské komunikaci: „Tak jako dneska lidé preferují osobní zákaznickou péči nebo poctivé babiččiny koláče, zvýší se také poptávka po ‚AI free contentu‘.“

Podobně nadějně pro tvůrce obsahu vidí budoucnost s AI také zakladatelka platformy Forendors Denisa Hrubešová: „Lidskost a empatie jsou klíčové dovednosti, které marketérům umožňují lépe porozumět potřebám, přáním a také obavám cílovky. AI sice dokáže analyzovat data a automatizovat procesy, ale nedokáže nahradit emocionální spojení a autenticitu.“

Očekáváme méně spamu, zvítězí personalizace
Na začátku nového tisíciletí nikdo nepracoval jako content specialista. Před deseti lety neexistoval TikTok. Dneska jsme doslova zahlcení obsahem, který ve většině případů jen letmo prolítneme a rychle na něj zapomeneme, nebo ho zcela ignorujeme.

Online prostor zaplavuje také obrovské množství spamu a clickbaitového obsahu, který často slibuje mnohem víc, než ve skutečnosti dodá.

Podle Denisy Hrubešové, zakladatelky platformy Forendors, právě takový obsah nejspíš časem zanikne. Uživatelé stále více vyžadují důvěryhodnost a transparentnost. Ve své přednášce pak také vyvrátí některé zažité mýty. Jedním z nich je například to, že Češi nechtějí platit za kvalitní obsah. Konkrétní data ale říkají něco jiného. Blíže se podívá také na to, jak si z uživatelů vytvořit komunitu a jak s ní budovat vztah právě skrze placený obsah.

I přes prvotní obavy, že se s masivním rozvojem AI nástrojů z obsahu stane vyprázdněný generický marast, vidí řečníci obsahové konference ContentX budoucnost za deset let poměrně optimisticky. Shodují se na tom, že i uprostřed technologické revoluce je zásadní právě lidský faktor. Klíčem k úspěchu se tedy stane nejen personalizovaný a interaktivní obsah, ale také autentičnost a lidskost.

Mike Martin, kreativní šéf agentury Ogilvy jde ve svých predikcích ještě dál: „Možná nám platforma X bude přenášet a vysílat obsah přímo do mozků skrze Neuralink. Nebo taky ne. Budoucí obsah může být moře jednotvárnosti. Kvalita může být vysoká, ale když bude všechno vypadat a znít identicky, upoutání pozornosti bude vyžadovat něco víc. Něco odlišného, něco trochu víc lidského.“

Ve své přednášce se zaměří také na to, jak v současném světě vůbec zaujmout reklamou a proč jsou k tomu zásadní právě příběhy a vyprávění.

Konference ContentX, které je Marketing & Média mediálním partnerem, prozkoumá 2. října 2024 novou éru obsahu během 12 přednášek a v rámci více než 10 workshopů ve třech tematických blocích: Obsah & Strategie, SEO & Data, Trendy & AI a technologie. Stále si ještě můžete koupit vstupenky.


Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)