O síle kreativity promluví poprvé před českými marketéry na konferenci Brand Management legendární John Hegarty.
Jeden z nejslavnějších kreativců světa John Hegarty vystoupí poprvé v Praze. Bude hlavním řečníkem desátého ročníku konference Brand Management, kterou pořádá společnost Blue Events a uskuteční se 3. října v Cubex Centru. Podtitul letošního ročníku zní „Married to Creativity“ neboli Oddaný kreativitě.
„Během své kariéry jsem vždy považoval kreativitu za způsob, jak zvýšit efektivitu byznysu. Pomáhal jsem firmám růst, pomáhal jsem jim definovat, kým jsou. A kreativita je způsob, jak toho docílit,“ říká ve videopozvánce Hegarty, jenž se ve světě reklamy pohybuje už 60 let. Spoluzaložil Saatchi & Saatchi či BBH (Bartle Bogle Hegarty), která má dnes vedle Londýna pobočky také v New Yorku, Los Angeles, Stockholmu, Šanghaji, Singapuru a Bombaji. Zároveň je spoluzakladatelem a kreativním ředitelem The Garage Entertainment.
Podle Johna Hegartyho je kreativita kyslíkem pro růst v byznysu. Její klíčovou ingrediencí je pak odvaha a smělost. „Smělost je v reklamním průmyslu zcela zásadní, neboť musíte do kanceláře přijít s novou myšlenkou a předhodit ji hloučku skeptiků. Každý den,“ píše ve své knize „Hegarty o kreativitě – Pravidla neexistují“.
Hegarty je autorem legendárních kampaní z 80. a 90. let pro Levi’s, Axe, Audi či Johnnie Walker. Právě slogan „Keep Walking“ je jeho dílem.
V roce 2014 John Hegarty spoluzaložil společnost The Garage Soho, která investuje do startupů a jejich značek. Aktuálně se podílí na dvou online vzdělávacích programech. Sám vede osmitýdenní kurz „The Business of Creativity“. Spolu s Orlando Woodem z agentury System1 pak vytvořil program „advertising.principles,explained“. Společně ho nedávno uvedli na festivalu kreativity Cannes Lions, kde prohlásili, že reklama a marketing potřebují podobnou revoluci, jako v 60. letech minulého století.
Hegarty získal nespočet kreativních ocenění včetně ceny prezidenta D&AD za mimořádné úspěchy. V roce 2007 mu britská královna udělila titul Sir a v roce 2011 obdržel první cenu Lva svatého Marka na festivalu kreativity v Cannes. V roce 2011 také vyšla jeho první kniha „Hegarty on Advertising – Turning Intelligence into Magic“ a o tři roky později již zmíněná „Hegarty on Creativity – there are no rules“.