Reklama
Megaboard

SXSW 2024, den druhý: jsou kulturní média a „hype“ cykly budoucností marketingu?

Na letošním SXSW převládalo na marketingových setkáních výrazné zaměření na kulturní média, řízení „hype“ cyklů a vymýšlení originálních nápadů pro obsah. S posunem od demografického cílení ke kulturním, komunitním a „niche“ zájmům, spolu s obsahem tvůrců, který v kampaních přebírá hlavní roli, je SXSW na špici v poskytování insightu.

Reklama ve světě, který je posedlý novinkami

V záplavě rychle se objevujících produktů, značek a technologií je náročné rozlišit mezi skutečnými inovacemi, které si zaslouží pozornost, a pomíjivými trendy. V éře neustálého „scrollování“spotřebitelé pořád hledají další novou zábavu. Toto chování může v kombinaci se strategickými kampaněmi na sociálních sítích a s influencery „hype“ ještě zesílit, někdy až nadměrně. Pro značky ale může být využití tohoto cyklu výhodné, protože umožňuje dosáhnout značných benefitů – alespoň dokud zájem spotřebitelů trvá.

Noor Nasser ze společnosti Basis Technology ve svém vystoupení nabídla hluboký vhled do toho, jak „hype“ ovlivňuje chování spotřebitelů a strategii značky, přičemž rozlišovala mezi novinkou a inovací. Představila termín „tech lore“ jako vodítko pro orientaci v reklamním „hypu“ s optimální kombinací objevování a skepse. Aby se značky vyhnuly nástrahám přehnaných a pomíjivých trendů, měly by se soustředit na autentické inovace, které řeší skutečné lidské potřeby a nabízejí hmatatelné výhody. Úspěch spočívá v poskytování takové hodnoty, která zajistí, že spotřebitelé zůstanou vaší značce věrní, nebo dokonce zvýší svou angažovanost u ní, což potvrzuje, že skutečná hodnota se odráží v dlouhodobosti Mezi klíčové strategie Noor Nasser, jak se vypořádat s „hypem“, patří zaměření se na vaše jedinečné výzvy, hluboké porozumění vašemu publiku, sladění s vašimi cíli a vyhýbání se pomíjivým trendům.

Umění virálního šíření

Michael Krivicka ze společnosti Whoisthebaldguy, známý svou rolí v proslulých virálních kampaních, jako je Telekinetic Coffee Shop a Devil Baby Attack, představil návod pro vytváření virálního obsahu. Vyzval k upřednostňování nápadů založených na konceptu před tradičními placenými kampaněmi, které se spoléhají na velké mediální rozpočty nebo podporu celebrit. Podstata virálních videí? Vyhněte se vytváření reklam převlečených za virální kampaně. Místo toho vytvářejte skutečně poutavý a zábavný obsah, který budou lidé rádi sledovat a sdílet. Snažte se přerušit nekonečné „scrollování“ tím, že vytvoříte něco pozoruhodného, ať už je to humorné, šokující nebo podnětné.

Letošní SXSW zdůrazňuje význam obsahu, který rezonuje na lidské úrovni a aktivně zapojuje publikum. Krivicka také vyzdvihl význam originality a naznačil, že i když nejste první, jedinečný přístup vám pomůže vyniknout a přitáhnout celosvětovou pozornost.
Krivicka i Nasser přesvědčují k upoutání pozornosti spotřebitelů inovativními způsoby, ať už využitím dynamiky „hypu“, nebo vytvořením virálního obsahu. V rychle se vyvíjejícím digitálním prostředí vyžaduje výrazný zásah originalitu, inovace a přesvědčivé vyprávění příběhů.

Sociální sítě jsou mrtvé, ať žijí kulturní média

John Dempsey z agentury Wieden+Kennedy a Krystel Watler z TikToku se věnovali hlavnímu marketingovému tématu roku 2024 – kultuře, komunitě a spolupráci. Na rozdíl od éry sociálních sítí nejsou kulturní média definována tím, koho sledujete, ale tím, jaké máte zájmy, na jaký obsah reagujete a jakých komunit jste součástí. A přestože je to prostředí fluidní a neustále se mění, je to skvělé prostředí pro kreativní reklamu a média. Chcete-li však uspět, musíte hrát podle nových pravidel.

Dempsey a Watler nastínili šest strategií, jak mohou značky zapojit subkultury a rozšířit své podnikání:

  1. Závazek ke kulturní inteligenci, což znamená skutečně se ponořit do dané platformy, abyste jí lépe porozuměli.
  2. Opuštění směrnic značky a přijetí faktu, že již nemáte nad svou značkou úplnou kontrolu.
  3. Dávejte prostor pro spolutvorbu.
  4. Tvořte obsah, který vyvolává reakce.
  5. Místo fanoušků získávejte ty, co značce věří.
  6. A v neposlední řadě: bavte.
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále