Jen během prvního dne Czech On-Line Expo se na deseti tematických konferencích vystřídalo více než 60 řečníků.
Na první den veletrhu Czech On-line Expo, který se poprvé koná pod křídly nového majitele – společnosti SmartEmailing, se bylo třeba probojovat přes zdánlivě nekonečnou, ale naštěstí relativně rychle postupující frontu. Pak se účastníkům otevřely brány k více než stovce vystavovatelů a do sedmi přednáškových sálů, kde se jen během prvního dne v deseti tematických konferencích vystřídalo více než 60 řečníků.
Například v rámci E-commerce strategy summitu konzultant Marek Dobrý, někdejší šéf marketingu Vasky a Botas nebo hlava značky skupiny Heureka, pomáhal online obchodníkům vypořádat se s rozdíly na různých trzích. „Ještě před expanzí si nechte udělat důkladný audit brandu a také si dobře promyslete například i logistiku, jakékoli změny po expanzi budou hodně drahé,“ varoval mimo jiné.
V napěchovaném sále SEO Summitu pak poradce na SEO Zdeněk Nešpor varoval publikum před podvody v marketingu. Mimo jiné představil sektu „Seoistů“, kteří obchodníkům zaklepou na dveře kamenné pobočky a už se jich jen těžko zbavuje. „Jsou to firmy postavené tak, aby z vás vyždímaly co nejvíce peněz a výstupy jejich práce můžete akorát hodit do koše,“ uvedl Nešpor s tím, že jejich zákazníci mohou navíc platit za něco, co podle podmínek „spolupráce“ ani nemohou použít. „Nikdy jim nedávejte kontakt na sebe, berte si ho od nich. Googlete si o nich informace a důsledně si pročítejte e-maily, které nenechte vyřizovat asistenty či sekretářky,“ doporučil několik obranných postupů.
David Abraham, který se stará o věrnostní klub Můj Albert, přišel se zajímavou myšlenkou, že „věrnostní programy umírají“. A také firmám radil, aby je raději zavřely „dříve, než bude pozdě“. Problém je podle něj totiž v tom, že podstatná část systémů na podporu loajality nenabízí nic jiného než slevu. „Všichni bychom si měli klást otázky, jestli program dává i něco jiného než důvod k jednomu nákupu, jestli přináší hodnotu navíc a jestli to zákazníci chápou. Pokud si podobné otázky nepokládáte a nevidíte v nich přínos, nebudou mít zákazníci důvod se zapojit,“ prohlásil Abraham.
Více z letošního veletrhu Czech On-line Expo najdete v příštím vydání Marketing & Media, které vychází v pondělí 4. března.