Reklama
Megaboard

Czech On-line Expo: jak na expanzi či věrnostní systém a na co si dát pozor

© MAM

Jen během prvního dne Czech On-Line Expo se na deseti tematických konferencích vystřídalo více než 60 řečníků.

Na první den veletrhu Czech On-line Expo, který se poprvé koná pod křídly nového majitele – společnosti SmartEmailing, se bylo třeba probojovat přes zdánlivě nekonečnou, ale naštěstí relativně rychle postupující frontu. Pak se účastníkům otevřely brány k více než stovce vystavovatelů a do sedmi přednáškových sálů, kde se jen během prvního dne v deseti tematických konferencích vystřídalo více než 60 řečníků.

Například v rámci E-commerce strategy summitu konzultant Marek Dobrý, někdejší šéf marketingu Vasky a Botas nebo hlava značky skupiny Heureka, pomáhal online obchodníkům vypořádat se s rozdíly na různých trzích. „Ještě před expanzí si nechte udělat důkladný audit brandu a také si dobře promyslete například i logistiku, jakékoli změny po expanzi budou hodně drahé,“ varoval mimo jiné.

V napěchovaném sále SEO Summitu pak poradce na SEO Zdeněk Nešpor varoval publikum před podvody v marketingu. Mimo jiné představil sektu „Seoistů“, kteří obchodníkům zaklepou na dveře kamenné pobočky a už se jich jen těžko zbavuje. „Jsou to firmy postavené tak, aby z vás vyždímaly co nejvíce peněz a výstupy jejich práce můžete akorát hodit do koše,“ uvedl Nešpor s tím, že jejich zákazníci mohou navíc platit za něco, co podle podmínek „spolupráce“ ani nemohou použít. „Nikdy jim nedávejte kontakt na sebe, berte si ho od nich. Googlete si o nich informace a důsledně si pročítejte e-maily, které nenechte vyřizovat asistenty či sekretářky,“ doporučil několik obranných postupů.

David Abraham, který se stará o věrnostní klub Můj Albert, přišel se zajímavou myšlenkou, že „věrnostní programy umírají“. A také firmám radil, aby je raději zavřely „dříve, než bude pozdě“. Problém je podle něj totiž v tom, že podstatná část systémů na podporu loajality nenabízí nic jiného než slevu. „Všichni bychom si měli klást otázky, jestli program dává i něco jiného než důvod k jednomu nákupu, jestli přináší hodnotu navíc a jestli to zákazníci chápou. Pokud si podobné otázky nepokládáte a nevidíte v nich přínos, nebudou mít zákazníci důvod se zapojit,“ prohlásil Abraham.

Více z letošního veletrhu Czech On-line Expo najdete v příštím vydání Marketing & Media, které vychází v pondělí 4. března.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále