Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Sak: Strategickou komunikaci Ukrajiny nastavil prezident Zelenskyj

Na konferenci Forum Media se připojil na dálku. Yuriy Sak do Prahy přijet nemohl – kvůli válce na Ukrajině, o které mluvčí pro zahraniční média přímo z Kyjeva podal svědectví.

Když 24. února zjistil, že jeho zemi napadl ruský soused, jako jeden z hlavních mozků ukrajinské poradenské společnosti CFC Big Ideas, která se věnuje komunikaci v případech právních sporů a konfliktů v korporátní sféře, zajistil bezpečnost své rodiny a spolu s dalšími členy týmu nabídl své služby Ministerstvu obrany. Stal se poradcem pro komunikaci a faktickým mluvčím ukrajinského ministerstva obrany pro zahraniční média.

„Ta válka začala už v roce 2014, jsme v ní 8 let a bojujeme ji i na informační frontě. Zlepšili jsme své schopnosti jak na bojišti, tak v informační válce. Každá jednotka bojových sil má svou tiskovou službu a každodenně informuje o situaci na frontové linii,“ popsal Yuriy Sak decentralizovaný systém ukrajinské komunikace. „Tím se zásadně lišíme od Ruska, kde je systém vertikální, propaganda dostává příkazy shora a řeší, jak tyto narativy komunikovat. Konkrétně třeba ty o ukrajinském původu, kdy Kreml tvrdil, že Ukrajina a ukrajinština neexistují,“ dodal Sak.

Reklama
ČEZ

Ve svém vystoupení popsal roli prezidenta Volodymyra Zelenského jako toho, kdo definoval a nastavil strategickou komunikaci země, i otevřenost Ukrajiny vůči zahraničním médiím. „Když se objevily první důkazy masakru v Buče, Rusko začalo obviňovat Ukrajinu, že to celé zinscenovala. Věděli jsme, že zahraniční média potřebují důkazy a rozhodli jsme se je poskytnout. Umožnili jsme jim, aby viděli, co se tam skutečně stalo,“ vzpomněl poradce a vrátil se i k situaci, kdy Ukrajina naopak média na bojiště nepustila. „V létě se rozhodlo, že bude omezený přístup do určitých oblastí fronty. Chvíli trvalo, než jsme dokázali média přesvědčit, že se nesnažíme nic skrýt. Potřebujeme vyhrát a někdy je oprávněné, že neumožníme přístup novinářům do míst, kde se pohybuje armáda,“ vysvětlil Yuriy Sak.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)