Účastníci ARfest22 udělali v Karlíně první marketingové kroky do metaversa.
Třetí ročník festivalu ARfest Prague 2022, který se zaměřuje na propagaci použití nejmodernějších digitálních technologií v oblasti marketingu, v první polovině listopadu nabídl účastníkům v prostorách karlínského hotelu Fitzgerald unikátní vhled do velmi dynamického prostředí extended reality (XR). „Jde o první festival na světě, jenž se věnuje rozšířené realitě a jeho hlavním posláním je propojit nejlepší světové osobnosti a kreativce z oblasti XR s profesionály z oblasti marketingu a zástupci značek. Díky tomuto dialogu můžeme rozšiřovat hranice naší reality a dělat ji ještě zábavnější pro všechny,“ uvedl Pavel Max Vincenc, zakladatel festivalu a CEO společnosti Xnauts.io.
XR je souhrnné označení pro technologie, které pomocí zařízení manipulují s naší běžnou realitou nebo ji zcela nahrazují. Do této kategorie patří rozšířená realita AR (augmented reality), virtuální realita (VR) a platformy metaversa s celými virtuálními světy. Ostatně i největší světové značky rozšiřují své podnikání do světa XR a metaverse. Od módy, krásy, zábavy až po FMCG a neziskové organizace. O enormním tempu, s jakým se tento segment rozvíjí, ostatně svědčí i to, že se po dvouletém vyhnanství do online prostředí na konferenci po jejím návratu do reálného světa už spíše než AR skoloňuje právě zkratka XR, která zahrnuje mnohem širší paletu technologií, jež čekají na své uplatnění i v prostředí marketingu.
„Před třemi lety, když ARfest začínal, byla to akce jen pro pár nadšenců. Je vidět, že s rozvojem metaversa zájem stoupá,“ dodal Vincenc na akci, jejíž podtitul zněl „First steps into metaverse“. Z původního setkání XR kreativců a nadšenců a tvůrců bylo tak už více než 80 procent přednášek určeno pro zástupce brandů a reklamních agentur.
Potenciál pro digitální marketing
Na akci popsalo dvanáct spíkrů z Evropy i Česka na reálných ukázkách kampaní, jak se tato technologie postupně etabluje i jaký potenciál má rozšířená realita a metaverse pro digitální marketing a kampaně značek. O nutnosti začít brát XR vážně svědčí podle vystupujících i to, že metaverse je fenoménem doby a více než miliarda lidí si již vyzkoušela rozšířenou realitu na svých zařízeních. Zástupci brandů se dozvěděli, jak největší světové značky rozšiřují své podnikání do světa XR a metaversa. Pro profesionály z reklamního prostředí byly zase přípravené přednášky o implementaci XR do reklamních kampaní napříč platformami.
Celý materiál z ARfest Prague 2022 si můžete přečíst v atkuálním vydání Marketing & Media 47/2022.