Největší oborová konference v Česku přivítala v pražském O2 universu elitu marketingu, komunikace a médií z Česka i zahraničí.
Přes 700 účastníků vítá konference Forum Media, kterou pořádá časopis Marketing a Media ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur (AKA) a Asociací public relations (APRA). Tématem už 22. ročníku největšího oborového setkání v Česku je „Zaznít a přitom vyznít? Jak komunikovat v chaotickém světě“.
Akce začala uctěním legendy českého reklamního byznysu Roberta Peňažky, zakladatele agentur Kaspen a Yinachi, který zemřel dva dny před Forum Media.
„Forum Media pořádáme přes dvacet let a Robert tu několikrát vystupoval, všechny nás něčím obohatil. Přemýšleli jsme, jestli ho uctít minutou ticha, ale řekli jsme si, že bude vhodnější mu za jeho přínos a práci zatleskat,“ uvedl za pořadatele Vladimír Bystrov, načež se hlavním sálem rozezněl dlouhotrvající potlesk.
Bystrov pak představil ochutnávku z programu, který v sérii společných přednášek na MAM Stage odstartuje šéf kreativy Publicis Nordics a Le Pont Jerker Fagerström, který dokládá, co funguje ve světě kreativity řízené daty. „Svět platforem vytvořil lavinu spotřebitelských dat a vytvořil mnohem víc příležitostí, jak oslovit lidi pomocí kreativity. Bohužel to ale také přivedlo řadu marketérů k pomýlené víře, že to, co děláme, už není uměním přesvědčit, ale spíš vědou o přesvědčování,“ varuje Fagerström, jehož týmy získaly ocenění na významných reklamních soutěžích jako D&AD, Effie, Cannes Lions (Titanium Lion), Eurobest, Clio či One Show.
Na něj naváže jedna z nejrespektovanějších autorit v oblasti měření a vyhodnocování komunikace Jim Macnamara, jenž se dlouhodobě věnuje i zkoumání ambivalentního vztahu mezi světy médií a PR a v posledních letech také tématu takzvaného „naslouchání organizací“. „Typicky se hodnotí jen to, co posíláme do světa, inzerci, tiskové zprávy a podobně. Daleko více pozornosti by se ale mělo věnovat komunikaci, která směřuje do organizace od klíčových ‚stakeholderů‘,“ poukazuje mimo jiné profesor University of Technology v Sydney a hostující profesor na London School of Economics.
Po jeho vystoupení se bohatý program konference s více než šedesátkou řečníků rozběhnou ve čtyřech sálech najednou – na MAM Stage zazní to nejlepší z marketingu a médií, daty a efektivními projekty bude inspirovat na Effie Stage, přehled v trendech komunikace dodá PR Summit a v sálu Market Insight proběhnou workshopy a panelové diskuze.
Marketing a Media bude z dění v sálech přinášet online zpravodajství na webu mam.cz, ve vydání 45/2022, které vychází v pondělí 7. listopadu, vyjde rovněž obsáhlá reportáž z celé akce.