Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Lidé podnikům a institucím nevěří, PR s tím může pomoci

Aby si firmy napravily reputaci, musí naslouchat tomu, co od nich lidé skutečně chtějí, zaznělo na PR Summitu na Foru Media.

Letošní PR Summit, který je součástí největší oborové konference Forum Media a pořádá ho Asociace public relations (APRA), uvedl ještě na scéně MAM Stage profesor Jim Macnamara, který jako expert na měření a hodnocení komunikace do Prahy dorazil ze Sydney.

„Na jeho vystoupení jsem se těšil půl roku. Udělalo mi radost, že svou přednáškou potvrdil, o co se APRA dlouhodobě snaží – PR bychom neměli měřit množstvím výstupů, ‚lajků‘ nebo počtem novinářů na tiskovkách, ale hodnotou, jakou komunikace přináší firmám a značkám,“ shrnul Macnamarovo vystoupení Patrik Schober, předseda výkonného výboru APRA, který sál PR Summit otevřel společně s moderátorem Václavem Sochorem.

Reklama
Know

Jestliže Jim Macnamara zdůrazňoval, že organizace musejí především naslouchat svým zákazníkům a dalším „stakeholderům“, další řečníci to svými vystoupeními jen potvrzovali.

Přibližte se lidem

„Podle našeho průzkumu si dokonce 36 procent lidí myslí, že podnikům jde jen o zisky. To je děsivé číslo na to, kolik práce se odvedlo na komunikaci okolo ESG priorit a aktivit podniků,“ uvedl během svého vystoupení Leo Wood, partner londýnské společnosti Hanbury Strategy, a dodal: „Jen devět procent lidí si myslí, že byznys sdílí jejich hodnoty. To je mizerné. Když děláme podobné průzkumy o politicích, hledá se číslo alespoň 50 procent.“

Podle Wooda je to i kvůli tomu, že firmy snažící se o naplňování velkých cílů, jako jsou třeba projekty okolo udržitelnosti, u toho zapomínají na každodenní problémy běžných lidí. Tím se jim se svými aktivitami i komunikací vzdalují. To neznamená, že by se firmy měly komunikování ESG projektů vzdát, ale více ji přiblížit lidem. „Věnujte se každodenním problémům lidí. Myslete na to, co je prioritou pro vaše cílové skupiny, zvažte, jak na vaše společenské projekty bude publikum reagovat a hlavně dbejte na to, že slova musí odpovídat činům,“ poradil mimo jiné Wood. Ještě k tomu dodal, že aktivity týkající se klimatické krize lidé očekávají jako přirozenou součást byznysu i v době aktuálního ekonomického klimatu.

Sdílejte svou sílu

Zvýšená očekávání od činnosti podniků ještě zdůraznily Laura Thomas a Nathan Kemp z agentury Grayling pohledem na generaci Z. Ta podle nich vyrůstala společně se sdílenou ekonomikou a považují tak sdílení za něco naprosto přirozeného. „Je pro ně efektivnější, přináší jim více možností volby a snižuje dopad na životní prostředí. Třeba díky Uberu mohou jezdit Mercedesem a díky Airbnb se ubytovat v úžasných bytech, aniž by je museli vlastnit,“ uvedla výhody Laura Thomas.

Ačkoli Generace Z obzvlášť trpí nedůvěrou v instituce, je podle ní dobrou zprávou, že se z většiny chtějí podílet na zlepšení fungování světa a byznysu. Zároveň ale očekávají, že s nimi firmy a značky budou sdílet jejich možnosti. Může jít třeba i to, že je do podniku pustí jako podílníky, že budou transparentně informovat o svých aktivitách a fungování, že budou značky vzdělávat veřejnost v tom, čeho je díky třeba jejich službám možné dosáhnout.

„Vezmete si jako firma modrou pilulku a pokračovat dál jakoby se nic nestalo a budete ignorovat generaci, která svou kupní silou brzy strčí mileniály do kapsy?“ zeptal se Nathan Kamp a pokračoval: „Nebo si vezmete červenou pilulku a podíváte se na to, jak můžete jako značka sdílet svou sílu a moc posunout svět k lepšímu?“

Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)