Reklama
Megaboard

Forum Media: Fagerström, Mahmoud a další hvězdy první časti programu

Na hlavní MAM stage před zcela zaplněným sálem hovoří hlavní zahraniční hvězdy konference. Co zatím zaznělo? Lidé jsou Homer Simpson spíše než Spock a značky by se mohly učit od Jamese Bonda.

Šéf kreativy Publicis Nordics a kreativního hubu Le Pont Jerker Fagerström se ve své prezentaci zaměřil na to, co funguje ve světe kreativy řízené daty. Kreativita je podle něj poslední legální výspou zajišťující nefér výhodu. Jedinou z cest, jak růst rychleji, než konkurence, je vytvořit silnější poptávku. Právě kreativita je největší silou v byznysu a firmy, které jí podpoří, dosahují větší konkurenční výhody. 

Jerker Fagerström také poukázal na to, že většina lidí v komunikaci se mylně domnívá, že lidé uvažují a chovají se racionálně. “Většina lidí je spíše Homerem Simpsonem než Spockem ze Star Treku. Spock by si nikdy nekoupil čtvrté boty Air Jordan, když už troje má. Já ovšem ano, takže jsem Homer,” pobavil zaplněný sál MAM Stage. 

Kreativita podle něj dokáže zvýšit hodnotu marketingové investice až jedenáctinásobně. “V současné době kreativní krize jsou data nejlepším nástrojem ke znásobení efektu kreativity. Když budete používat stále stejné ingredience, nepodaří se vám upéct jiný dort. Problémem je, že žijeme v době, kdy je reklamy hodně a lidé si vytvořily v hlavách vlastní ad-blockery,” uvedl Fagerström.

Čas strávený s médii za poslední dekádu vzrostl o 24 procent, ale počet reklam se zvýšil za stejnou dobu o 120 procent. Ze stovky reklam si lidé po jejich shlédnutí zapamatují asi čtyři dobré a sedm skutečně špatných. Takže 89 procent reklam si nikdo nepamatuje.

Buďte jako James Bond

Série filmů o agentu Jamesi Bondovi je podle Omar Mahmouda velmi úspěšným příkladem brandu, který funguje už šedesát let a dokáže příběh značky vyprávět dále. A právě v oblasti brandingu a storytellingu vidí lekce, z nichž mohou profitovat jakékoliv značky.

Série o Jamesi Bondovi ukazuje na skvělý poměr mezi konzistencí a čerstvostí. „Když jdete na film do kina, do určité míry víte co čekat, protože určité šablony se opakují, nicméně není to tak, že by diváka nudily, nebo by měl pocit že je už viděl, protože vždy nabídnou něco navíc v podobě hrozby, jiného záporáka a jiný kontext. Samozřejmě také jiné bond girls a různé exotické země a rovnováhu všeho. Pokud je značka příliš konzistentní stane se nudnou a nerelevantní. Pokud je příliš novátorská mlže mást a ztrácí část síly značky. Toto bude hlavním tématem, přestože příklady se různí,“ uvedl Mahmoud.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále