Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Budoucnost reklamy v online prostoru i mimo něj

V minulém týdnu se v Praze konala konference zaměřená na RTB reklamu v online i offline prostoru. Pořadatelské společnosti Adform, Caroda, Vision Thing a R2B2 představily novinky a směr, kterým se online reklama bude ubírat v následujících letech.

Na začátku konference představil Jiří Jelínek, Platform Solutions Consultant ze společnosti Adform, vizi, kde společnost vidí další příležitosti pro internetovou reklamu. Tu rozdělil do čtyřech hlavních bodů. Prvním a nejvýraznějším mediatypem pro budoucnost je podle Adformu connected TV, která je podle prezentovaných dat efektivnější než standardní reklama v televizi. Příkladem byly prezentované výsledky, kdy 23 procent diváků connected TV pravděpodobně nakoupí zboží po zhlédnutí reklamy. U diváků standardní TV po zhlédnutí reklamy jde jen o 12 procent.

Dalším mediatypem je audio reklama, zejména v podcastech, v nichž je dopad reklamy na zapamatovatelnost značky 4,4 krát větší oproti digitálním formátům. Svou pozornost by podle Adformu měly značky zamířit i na možnosti inzerce v online hrách, kde lze využít jak nativní, tak i bannerové reklamní formáty. Posledním mediatypem pro budoucnost je ve výčtu Adformu online reklama ve veřejném prostoru nazývaná taktéž jako DOOH.

Reklama
ČEZ

Právě DOOH, resp. programatický nákup DOOH (pDOOH) později do detailu představil Richard Němec, ředitel společnosti Vision Thing. Tato možnost inzerce s sebou přináší přesné měření publika a také nákup na počet impresí v modelu Opportunity-To-See (OTS), kdy inzerent zaplatí podle přesného počtu lidí před kamerou a nedozví se až dodatečně, kolik lidí reklamu vidělo. Celý princip společnost demonstrovala v reálné ukázce přímo na konferenci. Právě měření dosahu bylo vždy výzvou pro klasickou OOH reklamu k získání inzerentů z digitálního prostředí. Měření publika přišlo až s programaticky obchodovaným DOOH.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)