Hlavním bodem programu tradiční konference Asociace komerčních televizí (AKTV), která se uskuteční 22. listopadu ve Spojce Karlín, bude historicky první výzkum realizovaný pro AKTV, a to česká edice studie Track the Success.
Track the Success původně vznikla v německy mluvících zemích a její DACH (Německo, Rakousko, Švýcarsko) verzi prezentovali na loňské konferenci zástupci realizátora a berlínské agentury eyesquare. Ta ve spolupráci s výzkumnými odděleními členů AKTV zpracovává i českou verzi studie tak, aby byly výsledky vzájemně porovnatelné. Dozvíme se tak například, jak je identická reklama vnímaná v TV, BVOD, na YouTube a Facebooku.
„Televizní reklama je v dnešní době stále častěji opředena různými mýty a předsudky a nezřídka bývá její přínos porovnáván s videoreklamou v online prostředí a sociálních sítích. Studie Track the Success přináší odpovědi, jak je to s pozorností a vnímáním videoreklamy v různých prostředích. Testování probíhá na českých reklamách, s českých obsahem, v reálných domácnostech na jejich vlastním zařízení. Je to velmi sofistikovaný výzkum, který dá reklamním zadavatelům průkazné odpovědi,“ říká Jan Vlček, prezident AKTV a generální ředitel TV Nova.
Listopadová konference, jejímž spolupořadatelem bude i slovenská Asociácia televíznych vysielateľov Slovenska (ATVS), se bude konat pod záštitou nově vytvořené značky ScreenVoice TALKS. Ta nově zastřešuje konferenční aktivity AKTV a dále rozvíjí brand ScreenVoice, který marketérům, reklamním agenturám a zadavatelům přináší pravidelnou inspiraci ze světa (nejen) televize, televizní reklamy a total videa.
Téma pozornosti na konferenci uvede Matt Hill, ředitel výzkumu a plánování britského Thinkboxu. Jeho prezentace „Attention in Context“ ukáže, proč je pozornost v reklamě tak důležitá, jak ji přilákat, udržet a v neposlední řadě také jak ji změřit. Závěrečnou řečnicí bude ekonomka, porotkyně IPA a WARC Effectiveness Awards a sloupkařka WARC a Marketing Week Dr. Grace Kite. Její specializací je efektivita marketingu a ve své prezentaci představí přínosy televizní reklamy pro online značky, jejichž přítomnost na TV obrazovkách každoročně stoupá.
Konference se i letos bude konat v době oslav Světového dne televize, který každoročně připadá na 21. listopadu. Jednotlivé ročníky jsou věnovány unikátním vlastnostem televizního mediatypu, v uplynulých letech se tak propagovaly například její důvěryhodnost, kvalita, rozmanitost nebo prospěšnost. Letošním tématem pak bude pozornost.