Jen jedna z kategorií Agentury roku není věnována agenturám – Nejlepší marketér. Letos prestižní ocenění převzala Kateřina Harris, viceprezidentka řetězce Albert pro marketing. „Když stavíte značku, není to práce jednoho člověka,“ říká skromně v aktuálním vydání MAM 17/2024, které podrobně mapuje druhý ročník soutěže.
Z pódia s barevným „áčkem“ v rukách děkovala jménem všech markeťáků agenturám a lidem v nich, v rozhovoru pro MAM se Kateřina Harris (na fotce spolu s předávajícími – šéfredaktorkou MAM a ředitelkou soutěže Radanou Čechovou a Kateřinou Peterovou z Havel & Partners) zamýšlí mimo jiné nad tím, proč porota ocenila právě ji. „Myslím, že porotci viděli transformaci značky Albert a to, jak i retailovou značku dokážeme stavět jako jakýkoliv jiný rychloobrátkový brand. A věřím, že to je ocenění naší odvahy zkusit tak velkou značku změnit, protože Albert je velký nejen obratově, ale i v rámci všech zákaznických touchpointů, na kterých dokážeme zákazníka chytit a ovlivnit,“ uvedla.
Transformaci brandu i zákaznické zkušenosti nastartoval Albert v roce 2017. Ve snaze vymanit se z trendu retailového trhu, který se tehdy soustředil primárně na akční nabídky a cenovou komunikaci, přistoupil k dlouhodobé strategii stát se jedničkou v nabídce lepšího a zdravějšího jídla. Značka tak získala své nové poslaní: pomáhat Čechům žít lépe. A toho se drží i dnes, kdy některé společnosti od přístupu „brand purpose“ upouští. „Já jednoznačně patřím do tábora, podle kterého má poslání značky smysl. Vidím to ze dvou pohledů,“ pravila nejlepší marketérka tohoto roku a pustila se do vysvětlování.
O tom, které argumenty nabídla a jakou roli v tom hraje sociální odpovědnost řetězce Albert, proč není příznivcem častých tendrů či jaký typ leadershipu vyznává, čtěte zde. Na dalších stránkách MAM 17/2024 se pak můžete inspirovat ohlasy všech letošních vítězů Agentury roku.