Reklama
Reklama
Reklamní banner Acomware

Agenturou roku je McCann Prague!

Agentura roku zná vítěze svého prvního ročníku. Slavnostnímu večeru dominovala agentura McCann Prague, která kromě hlavního ocenění získala další tři prvenství. Koho dále ocenily poroty nové soutěže pořádané týdeníkem Marketing & Media?

Za obří prosklenou stěnou prostoru Václavák 22 ve funkcionalistickém Hotelu Juliš začínala Praha žít svým nočním životem, když před zhruba stohlavé obecenstvo předstoupila Radana Čechová, šéfredaktorka časopisu Marketing & Média a duchovní matka Agentury roku. „Byli to naši porotci, kteří mě motivovali a svými podnětnými debatami, které vedli, mě přesvědčili, že má smysl ocenit ty, kteří můžou jít ostatním příkladem. V našem odvětví zůstanou i přes všechny změny důležité dvě věci: umět naslouchat a přicházet s originálními smysluplnými řešeními. Kvůli těm, kterým se to letos nejlépe povedlo, tu dnes jsme,“ zahájila Radana Čechová slavnostní večer.

Během něj si na pódium pro unikátní trofeje od společnosti Sensio.cz vyrobené pomocí 3D tisku přišli hned čtyřikrát zástupci McCann Prague. Po třech jednobarevných „áčkách“ udělených v kategoriích Volba klientů, Kreativní tým roku a Account tým roku přebrali také velké trojbarevné „áčko“ – tedy hlavní cenu pro Agenturu roku. McCanni zabodovali mimo jiné díky kampani 13 minut pro Českou asociaci pojišťoven, která prostřednictvím dokumentu ukázala místo obětí dopravních nehod jejich viníky. A která si vysloužila stříbrného lva v Cannes. „Pojďme z tohoto pódia dobýt i svět. Máme na to klienty, nápady i lidi,“ odhalil ambiciózní plány agentury její ředitel Jan Binar,

Cenu pro Marketéra roku získala Lenka Mastešová, marketingová ředitelka značky Datart. Po akvizici brandu společností HP Tronic, která proběhla během roku 2018, se jí podařilo vybudovat silný marketingový tým a ve spolupráci s agenturou WMC Grey vytvořit pro značku nový směr. Komunikační koncept Rychlart/Dopravart pomohl čtyřnásobně překonat cíl pro zvýšení tržeb a trojnásobně přesáhnout cíl pro zvýšení příjmů z e-shopu. „Ačkoliv se jedná o osobní ocenění, tu práci nedělám sama. Máme skvělý tým a já ho směřuji k tomu, aby doručil to nejlepší. A tohle je pro mě zpětná vazba, že to asi dělám dobře,“ komentovala své vítězství Lenka Mastešová.

Třetí a poslední trojbarevnou trofejí určenou pro Talent roku byl oceněn David Červený, strategický plánovač v agentuře Zaraguza. Spolu s Juditou Růžičkovou loni získali bronz v globálním klání Young Lions, což byla pro Česko první medaile z této soutěže po deseti letech. V rámci agenturní práce se podílel na oceňovaných kampaních pro klienty Škoda Auto, ČSOB či Big Shock! „Zásluhy nejsou zdaleka jen moje. Vše to je společný úspěch celého našeho agenturního týmu od kreativců přes stratégy až po accounty. A zároveň skvělá práce našich klientů,“ uvedl David Černý, který přispívá i k organizaci vzdělávacích marketingových akcí, jako je Marketing Festival a Digisemestr.

Vítězství v kategorii Nejlepší aktivita pro rozvoj talentů si odnesla agentura Fragile media. Aby více zapojila své lidi do vzdělávání, každému přidělila budget na vlastní rozvoj. Interně školila členy social týmu, a to i pomocí výzev, které testovaly jednotlivé kompetence. A k vyšší odbornosti při jednání s klienty pomohlo i školení v týmu accountů.

Stratégem roku byl vyhlášen Adam Špina, mediální a strategický ředitel agentury Triad, kategorii Nejlepší místo, kde pracovat ovládla digitální full-servisová agentura Effectix. „V základu všech změn, které jsme provedli je důvěra. Důvěra v naše lidi a důvěra našich lidí v nás. Bez tohoto elementu by nešlo aplikovat prakticky nic z toho, co jsme se rozhodli zavést,“ zní z Effectixu.

Odpovědnou agenturou se stalo Ogilvy. „Dali jsme si záležet, ale musím říct, že jsme byli překvapeni už za nominaci, protože můžeme určitě dělat ještě víc,“ uvedla Dita Stejskalová za vítěze. Cenu za Nejlepší transformaci získalo Symbio Digital, které v minulém roce prošlo zásadní strategickou změnou, když se rozhodlo pro specializaci jen na segment „Tech Companies“. A „áčko“ za Startup roku získala agentura Pickerly.

Velkou fotogalerii z vyhlášení Agentury roku přineseme do konce týdne. V následujícím čísle týdeníku Marketing & Media, které vyjde v pondělí 17. dubna, najdete velkou reportáž s rozhovory a ohlasy všech vítězů.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_6

MAM Exkluzivně v časopise

Jaroslav Vígh
Jindřich Fáborský
Milka

MAM Téma čísla

kina
Návrh bez názvu-8
spot_Nezapoment_ceska filharmonie_nový web-otvírák (63)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)