Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jak mluvit o složitých věcech, aby každý mohl rozumět

V časech špatných zpráv funguje pozitivní komunikace. Co ale vaše cílová skupina vnímá jako pozitivní? Letošní ročník Communication Summitu pojme pozitivně i složitá témata jako ESG a AI.

Vtipné od trapného často dělí jen tenká hranice a ne každý může sdílet nadšení pro vaši věc. Tak jak trefit tu správnou pozitivní notu? Communication Summit z produkce Blue Events, který se uskuteční 5. června 2024 v pražském O2 universu, už posedmé představí aktuální témata v oboru PR a marketingové komunikace. Odborníci z public relations, komunikačních a mediálních agentur se mohou těšit na program, který pozitivně uchopí i horká témata, jako jsou AI a ESG.

Vlastní planetka a 37 nobelistů

Reklama
ČEZ
Daniel Stach, Česká televize

Jako klíčový řečník vystoupí Daniel Stach, kterého pravidelní návštěvníci konferencí společnosti Blue Events znají spíš v roli moderátora. Nicméně právě jeho moderátorská role v pořadu Hyde Park Civilizace a také mimořádná vysílání jako série Země v nouzi během pandemie covid-19 ukazují důležitost popularizace vědeckých témat.

„To nechápu.“ „To nemůžu pochopit.“ „To není nic pro mě.“ Tohle si často říkají lidé, ke kterým Daniel Stach mluví. Sami nevěří, že složitému vědeckému tématu dokážou porozumět, že je zauj­me a že se jim bude hodit o něm něco vědět. Součástí jeho práce je vysvětlovat tak, aby si lidé přesto nakonec řekli: „Tohle je zajímavé!“ A co víc: aby o tom ještě vyprávěli někomu dalšímu. Co se mu osvědčilo? Na Communication Summitu pomocí příkladů z praxe ukáže, jak komunikovat, aby tomu každý rozuměl.

Stach v médiích pracuje od roku 2009. Připomeňme, že vedl rozhovory s 37 nositeli Nobelovy ceny. Vyučuje na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy a vystupuje na konferencích v ČR i v zahraničí. Je členem vědecké redakce České televize. Za svou práci získal řadu ocenění včetně Ceny Ferdinanda Peroutky či medaili „za schopnost nadchnout a jednoduše předat složité“ od předsedy Senátu ČR. A dokonce je po něm pojmenovaná planetka 93256, která se nachází mezi Marsem a Jupiterem.

Sbohem, greenwashingu!

„V programu se letos můžete kromě Daniela Stacha těšit hned na několik příspěvků založených na unikátních datech. Výzkumná agentura NADA Research připravuje data o vlivu pozitivní komunikace na nákupní chování. Kantar pro Communication Summit provádí průzkum o stavu AI v komunikační branži společně s Asociací komunikačních agentur, Asociací public relations a The Marketers.biz,“ říká Jan Patera, partner Blue Events a programový garant akce.

Jeden blok se bude věnovat také udržitelnosti včetně oblíbené prezentační soutěže Ric Pic, kde se utkají tři různé pohledy na věc, tentokrát pod titulem „Sbohem greenwashingu“. Diváci po krátkých prezentacích sami zvolí, kdo je nejvíce oslovil. Výběr tématu souvisí s tím, že Evropská komise schválila nutnost takzvaných green claims dokladovat na datech a certifikovat podobně, jako to dříve udělala třeba se zdravotními tvrzeními v reklamě. „Klasický greenwashing bude tedy mnohem těžší a nás zajímá, jak bude svět komunikace vypadat po jeho ústupu ze scény,“ dodává Patera. Celý závěrečný blok by pak měl být přehlídkou toho, jak nejlépe využít AI v marketingu a PR včetně praktických ukázek. Newton Media ukáže vliv AI na mediální byznys. V programu se objeví také případové studie značek jako Seznam, Dove nebo O2. 

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu